lördag, februari 03, 2007

Det var ett tag sen jag skrev nu. Jag har tappat inspirationen, det är nämligen så att jag träffat en tjej som är helt sjukt underbar, och som tar all min koncentration för tillfället. Dessutom har jag helt tappat min bitterhet. Istället känns allt bara varmt och gosigt inne i mig. Ni skulle inte tycka om de posterna jag skulle skriva med den känslan i kroppen, eller hur? Ni hatar säkert redan den här blogposten, och om jag verkligen skulle gå igång och beskriva hur underbar hon är och hur glad jag är över att hon vill vara med mig, så är jag säker på att jag skulle få så många hatmejl att jag kunde få gå med i polisens vittnesskyddsprogram eller nåt i den stilen.

Nu är det i varje fall så här, och det är inte mycket vi kan göra åt det. Om jag blir dumpad kommer jag givetvis att vara bittrare än någonsin, och då kommer blogschmog nå nya höjder. Så länge jag fortsätter vara så här lycklig så kommer blogschmog troligen vara rätt annorlunda än tidigare om jag skriver överhuvudtaget, och vissa av er kommer bli besvikna. Om ni nånsin får träffa min underbara lilla prinsessa kommer ni dock förstå mig.

För att klargöra en sista sak, så är Azteka en pizza, och den fungerar här som betygssystem för hur god jag tyckt dagens lunch varit. Det är inte så att Azteka är en speciell sorts tekaka. Det är inte heller så att jag alltid tar med mig 5 såna speciella tekakor till jobbet, och sedan skriver att jag ätit 2 av 5 såna tekakor till lunchen. Väldigt väldigt många människor har trott det, och för er vill jag klargöra detta, även om ni som inte trott det, kommer tycka denna förklaring känns konstig.

Ha det fint allihopa!!!

22 kommentarer:

Anonym sa...

*småler* Är en av de ondsinta som verkligen gillat din blogg. Självklart ska nu ägna dig åt att bli en mindre arg och bitter typ. ;) Det är vad alla vill, men få vågar erkänna.

Anonym sa...

Efter att ha sett melodifestivalen igår så hoppas jag att alla håller med mig om att årets f-nylle 2007 måste vara Tomas G:sson, den där snubben som massproducerar melodifestivallåtar varje år, fy fan vilken jävla smörja. Bubblare måste svenska folket vara som röstar på skiten.

Anonym sa...

Det är ju ändå säsong II, så det finns utrymme för lite romans och lycka. Det kan vi väl unna dig.

Men tänk på att ditt liv egentligen går ut på att underhålla oss andra.

Du får helt enkelt skriva om Adam och hans misslyckade liv. Blir lite spin-off på blog schmog.

Anonym sa...

fan va bitter jag blir av att läsa att du blivit lycklig Jobs..

syns snart..

Anonym sa...

Kul för dig Tyre, du är värd all kärlek i världen! Detta kanske är förklaringen till att du är mer eller mindre omöjlig att nå. Men om du läser detta så får du hemskt gärna höra av dig.
Samba Sambero sjöng allas vår Anna Book i helgen. Sambero undrar säkert många vad det betyder.
Jag min lyckliga själ hade turen att höra Annas egen förklaring till detta i morgonsoffan på tv 4.
Sambero är ett påhittad ord av geniet G:son och Anna tolkar betydelsen som kärlek,värme och inspiration.
Summa summarum lille Jobs för mig är du Sambero!

Anonym sa...

Tyvärr så finns det två heta superlyckliga kärlekshjärtan med brinnande själar som snurrar i den här världen och sjunde himlen...- just nu.

Men håll ut! Ni vet att Mr jobs har haft korta uppehåll tidigare och t o m tänkt avsluta bloggen tidigare - ...meeen återkommit.

Med all säkerhet och statistiskt bevisat kommer det, till allas glädje, - åter bli så igen. Så fortsätt hålla ögonen på denna blog, även om det kommer ta en liten stund!!

Den härliga känslan brukar hålla i sig 3-4 veckor, i värsta fall, upp till max 2 månader. Sen brukar man ha lärt känna varandras djupa, mörka, vidrigt fula sidor - och vågar visa dom. Spott o spä och blodiga fysiska och verbala slagsmål är vardag igen. Det spelar ingen roll hur många maskerad-rymd-partyn, kroppsmålningar el romantiska tunne-bad under stjärnorna man än utlovar och genomför... den tiden kommer - tro mig. Och då kommer min älskade Jobs behöva er igen!!

Dessutom kommer ni antagligen ha ännu en bitter blog att vända era syniska blickar mot och glädja er åt. Så lägg *isprinsessan med hackan* på minnet;)

kram från: just nu isprinsessan som går vinterpromenader på hal is med sin snurriga och knäsvaga jobs"

Jag är nämligen den underbara isprinsessan som inom viss tid kommer förvandlas till ett ap-anus med ishackaren i högsta hugg och då kommer bitterheten och hatet återvända och ni har er sura, elaka och djupt bittra jobs tillbaka.

Anonym sa...

just nu: inget ap-anus av 5.
Nästa vecka el om max 2 månader: 10 ap-anus av 5.

Anonym sa...

ps: du är mannen i mitt liv (läs idag!!)

Jobs sa...

Visst är hon rar.
=)

Anonym sa...

JAG ÄR KÄR! Vart har du hittat den här gudomliga varelsen.

Anonym sa...

2 månader!!! Jag vill ha tebax gamle jobs, NU!

Självklart inte på bekostnad av äktenskapet med isprinsessan.
Bit henne i halsen så kanske hon också blir som dig så kan ni leva bittra tillsammans tills döden skiljer er åt.

Anonym sa...

Jag är redan biten, hörs inte det? Kanske är det jag som tar över bloggen som Mrs Jobs.

Döden ja... det är antagligen den som kommer skilja oss åt till slut... - på ett eller annat sätt...

Jag biter tillbaks...

Anonym sa...

Fan också! Jag som de senaste veckorna smidit planer på att inleda en ultramodern internet-romans med dig två sura bloggare emellan.
Jag får krypa ner till Dolly i centrifugen och sjunga sorgliga sånger på karaoken tills ni är klara. Typiskt. Jag får ta ut det på den där jävla hamstern som vanligt.

Anonym sa...

Gratulerar till nyfunna lyckan!
Det finns inget vackrare än att se (om än på avstånd) hur en elak bitter gubbe förvandlas till en underbar prins (nåja)!

Jag önskar er all lycka,och även om det har varit underhållande att läsa om din tillvaro,så hoppas jag att den bittra jobs aldrig kommer tillbaka,utan att ni får er lycka att bestå (iaf lite längre än två månader).

Lycka till!

Anonym sa...

Om inte annat så för att reta gallfeber på tomi...


;-)

Anonym sa...

Tjenare, Jobs.
Känner stor & sann glädje över att en kvinna förbarmat sig över dig.

Må lyckan le mot er!

Så länge du är den Jobs jag känner, så tror jag på en lång relation.

Lycka till.

Syns 24:e hoppas jag.

Anonym sa...

Blir det några blow-jobs nu då? :P Nästa steg är väl att ni gifter er, och att detta blir en "vi gifter oss"-blog, urrk! Sen får ni barn och det blir till en "nu väntar vi barn"-blog. Sen när barnet föds, då blir du bitter igen :) Inget sex på ett halvår och du kommer att härja på Web 2.0 igen som vanligt. Vi får bara vänta några månader.

Anonym sa...

Jadu jobs. Det låter bra det där! Jag får fixa en schysst brud jag med så kan vi köra parmiddagar sen?

Anonym sa...

Kom tillbaka jobs.. allt är förlåtet!

Anonym sa...

Jo, det skulle vara kul, nmen nu skall jag byta jobb och det känns som om blog schmog är över. Jag funderar på en ny blogg istället.

Anonym sa...

Du får ju iallafall säga till om den nya bloggen, jag har själv fått en ny tjänst som IT projektledare :)

secret sa...

Tja jobs, nu har jag axlat din mantel och skriver om party och annat intressant :D