måndag, maj 07, 2007

Framgång och nystart

Det känns lite konstigt men samtidigt nytt och spännande. En märklig känsla av lycka och medgång har spridit sig i min kropp.

2007 har hittills varit ett framgångsår utan like för mig. Jag har träffat en underbar tjej som jag hastigt och lustigt flyttat ihop med och jag har dessutom fått ett nytt jobb, ett jobb som verkar jävligt coolt. Jag lämnar alltså Adam och de andra om någon månad. Hoppas de outsourcar hela skiten till Indien.

Men samtidigt som jag går runt på rosa moln och lyckas med allting så växer oron i mig. Det känns som att någon leker med mig, spelar mig ett spratt, lurar mig till att bli lycklig för att senare kunna rycka undan mattan för mig och sparka på mig när jag ligger där igen i dyn där jag hör hemma. Lite som att de inte kunde knäcka mig förut med ständig motgång, så nu har de bytt taktik. Vilka är de, och vad vill de?
Jag har ingen aning, men jag skall göra mitt yttersta för att spåra upp och förgöra dem.

För att förbereda mig själv på nedgången som förr eller senare kommer att komma så återstartar jag min blogg. Jag måste återigen bygga upp bitterheten och förväntningarna på att allt går åt helvete.
Ni kommer kanske inte känna igen er, inriktningen kommer vara lite annorlunda. Jag har ju mognat som människa och yadayadayada, så nu handlar bloggen om mode ocn inredning också. Jupp.

På återseende

3 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen tebax lille Jöbbs!

Anonym sa...

Hahaha, ruggigt skön slogan i rubriken.

Anonym sa...

Jag skriver ett inlägg här i början för det är det närmaste den gamla schmoggen och ljuva FFF tider med pumpande biceps man kan komma. Det här är fan inte basic.