måndag, maj 14, 2007

Öststatspack

När Tyskland skickar en vitklädd wannabee-neger som sjunger nån sorts swing-skit, då vet man att Europa i allmänhet och Eurovision i synnerhet är på nedgång. När sedan Europas musikstjärna Irland kommer sist, ett gäng plojlåtar från öst toppar tävlingen och en lesbisk kampsång från Serbien vinner hela skiten, ja då kollar man runt i rummet efter dolda kameror.

Personligen blev jag rätt förvånad över att The Ark kom så dåligt, de har ändå en rätt skön låt som framförallt är skickligt producerad och låter fräsch jämfört med det kitschiga smaklösa piss som öststatsländerna presterar.
Vad är det med dessa länder förresten, vilka bor där och vem faan har uppfostrat dem. Kanske såg vi i lördags kommunismens mest fruktansvärda brott mot mänskligheten. Lenins hämnd typ eller nåt i den stilen. Det fungerade inte med massdeportationer, arbetsläger och stenhård diktatur, så nu försöker de gamla kommunisterna clowna oss till döds.

Nu skriker löpsedlarna ut att man borde lägga ner skiten, alternativt bojkotta öststatspacket. Även lilltroll sa att hon aldrig mer tänker titta på den där skiten. Hur lockande detta än må låta så vill jag mana tll sans och eftertanke. Självklart skall vi inte lämna våra öststatsbröder och systrar i sticket. Istället skall vi se på eurovision som en sorts bistånd, där vi genom stil och finess lär upp de efterblivna vildarna hur ett modernt land fungerar, vilka trender som gäller och att man inte klär ut sig till ett kronhjon med pajashatt i teve. Hittills verkar de dock helt obildbara där borta i öst, men skam den som ger sig.

Jaja, i övrigt så kom vändningen för min framgångssaga i fredags. På väg från jobbet så sprack plötsligt en av mina tänder. Jag hade ätit glass och druckit kaffe, det var säkerligen det varma och det kalla som ställde till det. Övriga helghändelser sammanfattas bäst med fylla och fest och så slutligen ett besök i kyrkan i söndags klockan elva. Med sprängande huvudvärk och återkommande bakfylleattacker satt jag där med lilltroll och tittade på hennes guddotters konfirmation.

kom-i-form-med-schmoggen
Dagens kom-i-form-tips är en riktigt listig liten rackarövning som jag hittade på igår när jag skulle borsta tänderna och gå och lägga mig. Bakfull och trött hade jag givetvis inte tränat men tack vare denna övning tog jag igen det missade passet med råge. Under hela tandborstningen så stod jag och knep ihop rumpan i femsekundersintervaller. Övningen kan utföras i många olika situationer, tex när man står på tunnelbanan eller i kön till vattenruschbanan på Leksands sommarland. Den är perfekt för den stressade mannen mitt i karriären som vill förena ett aktivt liv med en tight stjärt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lill-Troll skapar egen blogg i Tvättis blogg - utan samtycke.

Det som är bra med 50-årskalas där halva släkten samlas är att man lär sig mycket om sin sambo. Man får reda på saker som man inte visste innan.

Det var bara två personer över 30år som hoppade studsmatta i trädgården till exempel. Tvättis och hans mamma. Finns det arv som heter hoppgener? Tänk att man är mer lik sina föräldrar än man tror.

När han som fyllde år berättade om sina upplevelser när han simmat med hajar skulle ni se hur hypokondri-ådran hos mor och son växte. Mamman: ”Men hajar kan ju käka människor” Sonen: Ja, det är ju jättefarligt, man kan faktiskt bli uppäten”
Jag skrattade så mascaran rann.

Det blev ett hårt schlagerparty i lördags. Det var inte alls meningen eftersom vi skulle gå i kyrkan på söndagen. Men inte var det konstigt att man blev stupfull med tanke på programmet. Inga övriga kommentarer till själva programmet, det är inte ens värt att kommentera! Jag säger bara: aldrig mer!

När alla hade gått hem hade jag och min kompis "mustaschfest". Vi målade mmustascher och tog massor av foton. Det var inte så kul för Tvättis när han vaknade på söndagmorgon brevid en snarkande mustasch. Det är inte bra för hans uppstressade hjärta att låta honom tro massa konstiga saker. Han kan få fler knölar! Han var helt förstörd och jätterädd innan han vaknade till på riktigt och förstod att det bara var Lill-Troll som slocknat med smink o allt.

Är det förresten någon som vet ifall man kan få knölar av målade mustascher på sin flickvän?

Vi skulle allafall i kyrkan på söndagen. Jag tror vi fortfarande var fulla faktiskt. Jag sa till taxichaffören att vi skulle bikta oss. Tvättis sa till chaffören att vi skulle gifta oss. Tänk så olika man kan se på saker och ting.

Ikväll får jag följa med på fotboll. Det ska bli jättekul! Jag har ju spelat fotboll i många år vilket Tvättis aldrig gjort. Han har mest dansat gammeldans när han var yngre.

När vi tittar på champions league eller allsvenskan så märker jag att jag har en helt annan utvecklad syn än Tvättis på fotboll. Skillnaden är att jag läser av matcherna på ett helt annat sätt. Jag kan förutse händelser och ligger hela tiden flera steg före honom i spelet. Det retar honom.

Jag har alltid rätt i mina analyser. Jag borde sitta i tv-soffan istället och kommentera fotboll och prata med människor som läser matchen på samma sätt som jag. Prata med experter istället för gammeldansare.

Men ikväll ska jag inte heja för mycket och för högt så Tvättis måste skämmEs. Det är faktiskt snällt att jag får följa med grabbarna. Det är en himla tur att det inte är Djurgården som spelar mot BP ikväll. Tror inte det varit kul för Tvättis om jag stått och hejat på BP i Djurgårdsklacken. Då kan både jag och Tvättis få stryk sen på vägen hem när han ska skydda mig från huliganerna. Så det bästa är nog att jag lovar att hålla mig i skinnet.

Kurr kurr

Anonym sa...

Lill-Troll kommenterar "kom-i-form"

Det är inte din stjärt som är fet. Det är den mulliga magen du bör knipa med! Kniiiiiiiiip!