onsdag, maj 23, 2007

Vill du bli grym - gå på gym

Igår gick jag till gymmet igen. Det var andra gången på en månad, femte gången sen jag träffade lilltroll. Det är ett fint litet gym jag hittat vill jag lova. Där finns massor av maskiner, löpband, draganordningar och hantlar i olika storlekar. Likt alla andra killar som aldrig uppnått någon vidare muskelutveckling på gymmet sket jag i att värma upp och gick och ställde mig vid hantlarna direkt. Det kändes mäktigt och lite spännande att stå där framför spegeln med lite för tunga hantlar och kränga på hela kroppen för att orka lyfta dem.

När jag hade kört lite posér framför spegeln så gick jag till maskinerna och körde lite ryggträning. Det blev 3 ryggövningar. Sen satte jag mig och vilade en stund. Ingen verkade bry sig om mig på gymmet. Många andra verkade vara kompisar och så, men jag var helt ensam. Jag gick och ställde mig bredvid den största killen - en riktig ross - tog upp en tung jävla hantel och sa -tjena. Han nickade tillbaka. En kompis!

Efter denna lyckade lilla manöver körde jag biceps bredvid rossen. Det kändes jävligt coolt att stå där med han; två gympolare med blodsmak i munnen och bultande biccar liksom. Sen tänkte jag visa honom en ny övning som jag sett Arnold göra på en video, men när jag försökte så gjorde det lite ont i axeln, så jag bestämde jag mig för att gå hem istället. Jag sa hejdå och smet iväg. Väl hemma åt jag varmkorv och spaghetti, det var gott.

kom-i-form-med-schmoggen
Dagsns ämne handlar om hur viktigt det är att ha en träningskamrat på gymmet. Inte bara är träningskamraten viktig för att passa när du kör riktigt tungt, han eller hon kan också rätta dig när du gör fel, komma med tips på nya övningar eller fungera som pådrivare när du egentligen bara vill ge upp. Om man inte har någon träningskamrat så kan man lätt skaffa en genom att bara säga hej till någon på gymmet som jag gjorde igår. Folk som går på gym är oftast inte så sociala, så det räcker med att säga hej, köra lite tungt och grymta lite ibland och vips, så är man kompisar och hjälper varandra med olika träningsgrejjer.

En varning bör dock utfärdas.
  • Om man har för många träningskompisar så är risken stor att man bara får passa hela tiden, och aldrig köra själv.
  • Det kan dessutom uppfattas som att man är lite gay om man går runt och småpratar med alla stora killar på gymmet. Om de misstänker detta kan man lätt få stryk.
  • En tredje fara med att ha för mycket vänner på gymmet är att man är igenkänd av många där. Då kan man ha oturen att träffa dem på krogen nångång när man är jättefull. Om man träffar någon från gymmet på krogen kommer man garanterat tala om för dem hur de borde träna, vad felet med deras träningsmetodik är samt förlora mot dem i armbrytning. Efter en sådan krogkväll måste man byta gym. Inte bra alltså.

Lagom är bäst, precis som vanligt.

3 kommentarer:

Jens sa...

Tjaba! Kolla om du kan nå den här sidan.

http://fonten.se/phpBB2/index.php

Anonym sa...

Hejsan!

Måste bara säga att jag tycker ditt inlägg var intressant, men främst mycket roande! Good luck at the gym!

Anonym sa...

Yes indeed, in some moments I can say that I agree with you, but you may be inasmuch as other options.
to the article there is even now a question as you did in the decrease efflux of this beg www.google.com/ie?as_q=power autoplay menu creator professional 7.7 ?
I noticed the utter you have in the offing not used. Or you functioning the dreary methods of helping of the resource. I suffer with a week and do necheg