måndag, maj 21, 2007

Hemma bäst

Det blev ingen myrjakt i helgen. Det blev inget Gotland heller. Av någon konstig anledning så bestämde vi oss för att åka tumbavägen till Nynäshamn, vilket tog typ 40 minuter extra. Så, när vi kom fram till färjeterminalen så var vi för sent ute för att få med oss bilen. Då tyckte vi att vi lika gärna kunde vara kvar i Stockholm istället. Med "vi" menar jag egentligen lilltroll, eftersom det är hon som bestämmer hemma hos oss. Jag var ändå rätt nöjd med att bli kvar i Sverige då det ryktats om att vi skulle måla staketet vid huset på Gotland. Dessutom levererade vi ballongerna och det var ju ändå det viktigaste med hela helgen.

kom-i-form-med-schmoggen
Istället för att träna och ta det lugnt i Visby har jag festat tre kväller i rad och bränt en massa pengar på gröna lund. Den lilla träning som förekom i helgen var en promenad på 20-25 minuter vid Nyckelviken i Nacka nånstanns. Jag är fetare än nånsin och det gör ont i bröstet när jag sträcker mig efter fjärrkontrollen. Dessutom fick jag träningsvärk i rumpan efter promenaden. Jag behöver göra en uppryckning men det finns liksom ingen ork i kroppen. Kanske skall man vänta ut sommaren och ta nya tag i höst?

5 kommentarer:

Anonym sa...

JAG HATAR BALLONGER!!!!

Hur i hela friden vågar du ens ha ballonger i din blogg? Ballonger är onda små gummiäckel som bara skapar djävulstyg.

Jag hatar ballonger!

Inte nog med att de orsakade så vi inte kom med färjan till ön. Dom fick mig att krocka bilen också.

Min nya fina lilla söta cab - helt utan rost. Solen stekte så jag vred ner fönstret varpå ballongerna började dansa ringdans i bilen, mitt i trafiken. ´

En jävel va på väg ut genom fönstret så jag skulle luta mig till höger för att rädda det sjuka lilla äcklet. Vad händer? Jag kör rakt in i en kärrings bil framför.

Jag som aldrig någonsin har krockat! Och nu en krock orsakat av ballonger. Jag hatar ballonger och din bild får mig spyfärdig.

Kurr kurr

Jobs sa...

Jag älskar ballonger. De är fina och roliga när de studsar omkring likt glada små runda troll.

Anonym sa...

Jag har läst att mailkonversationer lätt kan misstolkas. Jag tror att det är bättre att ni försöker kommunicera verbalt med varandra så att ni inte blir osams istället för via bloggen. Sitter tvättis i v-rummet och lilltroll i köket när ni bloggar till varandra?
För ert eget bästa. Puss och kram.
Ni skulle hört av er i helgen så kunde vi hakat på till grönan. Liam gillar säkert att åka bergochdalbanan.

Anonym sa...

F ö så tycker jag att "Tales of paf" är en av de bästa bloggarna jag läst och hoppas att blogschmog kommer att gå lite åt det hållet, synd bara att det inte går att lägga in kommentarer där.

Anonym sa...

Vänta till i höst, den taktiken har funkat i FFF förr, se på oss nu!!