tisdag, maj 15, 2007

Joråsåatt

Alltså, ju mer jag tänker på det, ju tydligare blir det; I samma veva som jag återstartade denna blogg så började allt spåra ur för mig igen. Det började med att min tand gick sönder, sedan dess så har:
  • jag suttit råbakis i en kyrka i en hel timme, så att Gud verkligen hunnit upptäcka att jag är ett fyllo.

  • Tre Kronor, The Ark och DIF skämt ut sig själva och mig.

  • jag inte haft något att göra på jobbet förutom att bara sitta och ha tråkigt.

  • jag fått en knöl på magen.

  • jag fått vänta längre på tunnelbanan än vanligtvis.

  • känslan av att vara förföljd på stan ökat. Är det inte onormalt med 2-3 taxibilar som ständigt förföljer en?

  • den fina korgen fylld med citroner, tomater och äpplen som hängde över köksbordet hemma ramlat ner med mosade tomater över hela golvet som följd.
Nu väntar jag mest bara på att lilltroll skall lämna mig, min lägenhet skall brinna upp och mitt nya jobb skall gå i konkurs. Sen kan jag ta plats på bänken med a-lagarna, lära mig att dricka batterisyra och sen hoppa framför tunnelbanan en kall vinterdag om några år. Jag tänker hoppa under rusningstiden, det får bli min hämnd för alla gånger jag stått och väntat på tunnelbanan som aldrig kommer.

Har ni märkt förresten att jag börjat med listor i min blogg. Det är ju jävligt coolt att kunna lista saker sådär. Jag gillar verkligen listor. Nu känns förresten allt bättre igen. Kanske har allt vänt tillbaka till framgång?

Listor - Lycka!

Nu skall de visst fika härborta. Jag följer nog med. Fredrik har med sig bullar hemifrån. Faan va nice. Vi höres allihopa!!!







Var nöjd med allt som livet ger

Och allting som du kring dig ser

Glöm bort bekymmer, sorger och besvär

Var glad och nöjd för vet du vad.

En Björntjänst gör ju ingen glad

var nöjd med livet som vi lever här

Inga kommentarer: