torsdag, maj 10, 2007

Vintertid

Så här i vintertider så är det mycket kul som händer. Själv var jag tex ute igår och hade snöbollskrig på innergården. Jag mulade en liten ful unge så hårt att han började gråta. Sen gick jag upp till lilltroll och drack varm choklad och såg på ishockey, vintersporternas vintersport. Vi har tydligen gått till semifinal i VM.

Eftersom jag inte har något Internet hemma, och eftersom jag inte har några bra kort på mig själv på jobbet, så kommer jag istället visa en ny vinterbild här till höger varje vecka. Hela vintern! Sen får jag hoppas att jag har fått Internet hemma så jag kan välja en annan bild.

Andra bra saker som har hänt sista tiden är att jag besökte mitt nya gym för någon dag sen. Sen jag flyttade så har jag ju inte tränat en endaste gång knappt, så nu har magen växt. Jag beslöt mig därför för att gå och träna och hittade ett gym som heter Elite Nautilus nära där jag bor. Det är som ett vanligt Nautilus-gym fast lite mer Elite, iallafall sa de så i receptionen.
Gymmet var riktigt fint och bra, så nu kommer jag säkert komma igång med min träning på ett bra sätt. Ikväll skall tex jag och Lilltroll ut och bränna fett ihop.

För att ytterligare öka min motivation till att träna skall jag skriva träningsdagbok. Det verkar vara ett bra sätt. Träningsdagboken kommer jag skriva här på schmoggen, det blir lite som en serie om träning och där kommer ni kunna följa hur jag utvecklas. Ni kommer också kunna ta del av mina tränings- och kosttips samt de senaste rönen inom olika träningsgrejjer.

Hej då

2 kommentarer:

Jens sa...

Hej påre jobs! Det är din hyresgäst som skriver. Jag har en bra och en dålig nyhet. Vi tar den dåliga först. Jag kände mig lite instängd i måndags å bestämde mig för å blåsa ut väggen mellan köket och vardagsrummet. Gick inte riktigt som jag hade tänkt mig. Hade lite otur å träffade någon kabel som kortslöt hela huset vilket i sin tur renderade i att en massa grannar nu vill att du betalar för all den mat som förstördes när deras kylar och frysar inte fungerade. Men oroa dig inte. Jag fixar den räkningen och så drar jag bort det på nästa hyra istället. Så här i efterhand kan jag erkänna att det inte var så genomtänkt för nu har jag bara ett jävla hål i väggen och en massa damm. Jag hörde med en hantverkare om vad det skulle kosta. Gör dig beredd för den goda nyheten: Först ville han ha 22.000:- spänn för att fixa allt med vägg, gips och el, men sen sade jag lite skönt

-Jaha, men vaskaruha utan kvitto?
-Femton lax

Skönt va? Jag har sparat sjutusen spänn åt dig. Men han har inte tid å fixa det förrän nästa vecka. Så casha in stålarna på mitt konto innan onsdag eru schysst.

Du, jag kom precis på en till god nyhet. Nu kan man se TV'n från köket vilket är kanon. Jag gjorde hålet lite större och flyttade TV'n några decimeter vänster. Det här kommer spara en jävla massa tid åt mig. Men jag blir galen på din fjärka som måste ha världens sämsta jävla räckvidd. Jag måste lixom resa mig från bordet och sträcka mig genom hålet varje gång jag ska byta kanal. Det suger hästballe!

Oj då, det var ju inte riktigt din lägenhet det här inlägget skulle handla om. Jag ville kommentera nystarten. Först och främst; jag kan inte annat än instämma i dina misstankar från ditt första inlägg. Upp som en sol - ned som en pannkaka. Kalla det even steven eller frans balans - det slår aldrig fel. Det läskiga är att man aldrig vet när det vänder eller hur det vänder. För tre år sedan hade jag en underbar vintersemester på Sri Lanka. Jag kom hem och mådde som en prins. Fick en massa cred för en b-uppsats i skolan, fick två extrajobb när jag var i mest behov av pengar och blev tillsammans med en tjej som var smart, snygg och rolig.

Se på mig nu.

Tjejen i fråga spelade i en annan division. Det visste jag, så det var bara idiotiskt. De två extrajobben gjorde att jag levde som en kung då, men CSN-räkningen på 20.000 spänn som jag fick förra veckan och ska betala innan maj gör att jag närmar mig ruinens brant för varje dag som går. FRIBELOPP MY ASS!!! När jag är helt pank och fullständigt saknar mening i livet tänker jag spränga CSN's alla jävla kontor och databaser och backuper. Tänk vilken skön martyr jag kommer bli. Hur som helst, det var en sak till; skulden till CSN är till en lärarutbildning som jag gick för jag tänkte det vore bra att plugga till något som ledde till jobb. Tjena mittbena! På min senaste rekryteringsträff fanns 8 jobb och femhundra sökande. Det enda som är kvar nu för att det ska bli riktig even steven är att man plötsligt ser ett födelsemärke som ser skruvat ut och då vet man exakt vilken vintersemester man lade grunden till den.

Oj då, det var ju inte riktigt mig det skulle handla om. Den andra saken jag vill ta upp är "mode och inredning". Det lät som en god idé men nu inser jag att det bara var ironi. Synd. Vidare... Humorn är död gillade jag även fast jag tycker Sverige dansar och ler har sina ljuspunkter. Framförallt finlandssvensken som jag såg på Big Comedy på Circus i slutet på april. Han är cp-kul. Dessutom är Schyfferts svengelska näringslivsinslag helt freakin underbar. Men jag antar att du satt med snöprinsessan och sjöng er "roliga" gotlandssång då. Betners Stureplansnegg länkar jag till dig så du kan omvärdera. Det gjorde jag ioförsig tidigare på fontforum men där lyser du med din frånvaro.

http://www.youtube.com/watch?v=q8g4HaZWe_s

Ett tips till nästa gång du går till frisören. Och detta har inte INGENTING med bögnojja eller blixtförälselse att göra. Detta handlar om något annat. Säg så här. "DU HAR FRIA HÄNDER!"

Ironisera över hockey-VM!?!?!...... But why?

Träningsbloggen ser jag fram emot. FFF kör för övrigt ett helt annat upplägg nu när du är väck. Framgångsrikt? Framtiden lär förtälja.

Ledsen att jag skrev världens längsta kommentar.
Ses

Jobs sa...

Hör på den.

"DU HAR FRIA HÄNDER!"


Jag skall besöka fontforum så fort jag fått Internet hemma. Men jag skulle bli tacksam om den vita röven som huserar där är borta tills dess. Ryktena går och de är inte positiva angënde detta döda stycke vitt kött. Det kanske därför fontforum räknas som porr också, vilket alltså är anledningen till att jag inte kan logga in från jobbet.