torsdag, maj 31, 2007

Klimatet och polska bögar

Imorse vaknade jag inte till några spindelskrik. Istället så vaknade jag av att Arvingarna framförde sin nya låt i morgonteven. Alltså, den där Casper i Arvingarna ser ju redigt mongoloid ut. Jag vet inte vad det är, men vissa killar från Göteborg har den där looken som Casper har, lite halvmongo på nåt sätt. När jag sa det till lill-troll så höll hon med, sen sa hon att de beter sig som cepen också.


Väl på jobbet så har jag haft en tråkig dag och inte gjort någonting direkt. Sen jag sa upp mig så behandlas jag som luft här och sitter bara och surfar och dricker kaffe hela dagarna. Det är jävligt tråkigt skall jag säga er.

Efter lunch så tog jag en liten promenad och vandrade över bron mot Blåsut. Det var rätt keff på andra sidan bron så jag gick tillbaka. Sen stannade jag på bron och tittade lite på alla bilar som åker fram och tillbaka på Nynäsvägen hela tiden. Vart ska alla jävlar egentligen? Kan inte folk bara vara där dom är, måste dom åka runt runt hela tiden. Alla är alltid på väg nånstanns, ingen kan sitta still och ta det lugnt. Inte konstigt att jorden värms upp, det är från all jävla friktionsvärme som bildas när folk lubbar omkring som dampbarn på syra.




Annars har ju dagens stora nyhet varit att TinkyWinky från TeleTubbies är bög, enligt den polska barnombudsmannen Ewa Sowinska.
Haha, en man som heter Ewa. Undrar vem som är bög egentligen.

Men seriöst talat så ser TinkyWinky inte så speciellt bögig ut på bilden här. Jag tycker mer han ser ut som en flasköppnare, vilket känns jävligt mycket mer oroande än att han skulle vara bög.

4 kommentarer:

Anonym sa...

"Polisen misstänker att bråkmakarna är fans till de danska klubbarna Brøndby och FCK samt svenska Djurgården."

Sa jag inte att jag läst nånstans om att dom skulle dit och slåss?

Anonym sa...

Äntligen hemma! Är så jävla bakis, minnena från igår slutar vid öl nummer 12 på parken. Blackouten verkar ha pågått rätt så länge, det jag minns är att jag blir släpad utanför parken.. vaknar till vid i köpenhamnspolisens förhörsrum, dom frågar varför jag ville skada någon domare och kallar mig terror-preben, jag förstår inte riktigt deras gutterala tungmål. Jag hävdar att "nää nu har ni fått tag på fel kille". Jag ser ner på mig själv att jag har en röd och vit danmarks tröja över min svarta swe-camp tröja. Jag är förvirrad. Får en flashback av ett samtal med Lars Lagerbäck i halvtid och att jag fick nya order om vart jag skulle stå och 200 danska kronor för att köpa mer öl för eller är det bara en fylle-hallunication(?).

Men det löste sig, dom gurglade något om att jag var tvungen att återvända om en månad, men jag fick åka taxi till gränsen, det var sjyst. Nu är jag hemma igen. Home sweet home. Undra vad polarna säger på jobbet imorgon. Hörde förresten att någon idiot stormade plan och försökte slå domaren igår. suck alltså!

Jobs sa...

P-Landin
Jo det sade du. Du har grymma känningar. Måste ändå säga att Tomi verkar ha mer förstahandsinformation i detta fall.

Terror-Preben är ett jävligt skoj namn.

Jobs sa...

Jag kommer nog sno Terror-Preben till titel på min nästa post.