onsdag, maj 30, 2007

Regnmakaren

0723 imorse så vaknade jag av att lill-troll for ur sängen med ett skrik. Yrvaket försökte jag förstå vad som hade hänt. Lill-troll stod på golvet några meter bort och pekade på väggen ovanför sängen och sen skrek hon bara "spindel". Mycket riktigt satt det en stor spindel uppe på väggen, precis i hörnet. Nu är det så att lill-troll är mycket rädd för spindlar, så detta var något vi var tvungna att ta hand om på en gång. Faan va jobbigt tänkte jag, men klev upp ändå och började leta efter lämpligt vapen.

Eftersom spindeln satt ovanfär sängen och i ett hörn kändes det lite osäkert om jag skulle klara av att döda den med en tidning, risken fanns ju att den ramlade ner i eller bakom sängen och försvann. Då hade vi nog fått vända upp-och-ner på hela lägenheten. Jag föreslog att vi skulle ta dammsugaren och suga upp spindeln, men lill-troll sa att det var det dummaste hon hade hört, då kryper den bara ut igen. Jag menade att vi isåfall kunde sänka ner hela dammsugaren i en sjö, men det ville inte lill-troll.

Istället blev det nu så att jag tog en tidning, vek den jävligt jävligt hårt och sedan liksom stötte kanten upprepade gånger mot spindeln. Jag tror den sov, för den gjorde inget försök att fly, och jag måste medge att jag kan ha använt visst övervåld, för när jag var klar så var spindeln helt mosad. Så går det när man bråkar med mitt lilla troll. När dödandet var överstökat fick jag en lång kram av lill-troll och hon sa att jag var hennes hjälte. Sen sov jag vidare lite.

En otäck sak som jag läst på www.warpdrive.se är att man under sin livstid i genomsnitt sväljer 4-5 spindlar medan man sover. Detta har jag inte vågat tala om för lill-troll, men om sanningen skall fram så tror jag inte på det, allt som står på warpdrive är ju faktiskt inte sant.


ps. Jag efterlyser härmed 3900 kr plus att någon öppnar och betalar min comhem-räkning nör den kommer.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker det är tur att Lill-Troll finns, för så länge Lill-Troll finns kommer det aldrig vara nyhetstorka.

Hur tråkigt det kanske än kan vara så kommer det alltid finnas stoff till Jobsbloggen ;)

ps:Alla spindelfobiker vet att man aldrig någonsin suger in spindlar i dammsugaren!! Synd att Tvättis sov lika hårt som spindeln tills jag skrek. Förlåt sömntuta;)

Ps2.Jag efterlyser också 3900kr!!

Kurr kurr "my spider-hunt-hero"

Anonym sa...

Vad ska ni göra med 7800 kr? Jag efterlyser 55 kr till en pizza och cola till lunchen!

Jobs sa...

Du måste sikta högre Tomi, du är projektledare nu och skall inte sitta och äta pizza som vanligt folk. Gå på nån fin restaurang på lunchen istället, drick lite vin, umgås lite och gå sedan hem och ta dig en vilostund innan du jobbar lite till.

Anonym sa...

Ja, du har rätt, och sen ska man ta restaurangbesöket på representation.

Det är det bästa med konsulter man får gratis mat när dom är på besök :)