måndag, maj 21, 2007

Sjukdomar och fotboll

Jag hittade ett självtest där man kan kolla om man är hypokondriker. Jag fick 43 av 70 poäng och svaret att jag var hypokondriker, fast precis på gränsen. Det känns rätt bra, det betyder ju att alla sjukdomar som jag har bara är inbillning. Det betyder också att jag är mentalt störd, men det dör man iallafall inte av.

Ikväll spelar jag in Outsiders på kanal 5. Det skall handla om folk med Tourettes syndrom, världens kanske roligaste sjukdom. Vi har en snubbe på jobbet som nästan har Tourettes syndrom. Eller så har han det, jag vet inte riktigt. Jag vågar inte fråga heller, såna jävla dårar skall man akta sig för. Det borde faan finnas nåt test för att kolla om någon annan har Tourettes syndrom tycker jag. Eller så borde de ha en liten flagga med ett T på så man vet att de skriker KUKEN!!!! för att de är sjuka och inte för att de är psykon som vill slakta folk.


Ikväll tar sig DIF an Trelleborg på vångavallen. Matchen ses bäst på storbildsteve hos nisses källarturk, med en saftig köttbit, pommes och toksaltad bea till. Med både Jonson och Davids borta så blir det återigen upp till bevis för de andra latmaskarna i laget. Efter ett mycket piggt inhopp i cupen så hoppas jag att Quirino skall få chansen från start, men tror mer på Dahlberg/Jones. Mitt tips blir 3-1 till DIF. De har spelat riktigt bra stundtals och måste till slut få lite medgång efter alla motgångar, dåliga domare och ribbträffar.


...och, jag vet mycket väl att ni skiter i vad jag tror om kvällens match. Just därför så berättar jag det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu förstår jag förresten att du köpte den där plastbollen som spelar olika melodier på lång sikt. Just nu går Liam runt och kastar den allt han har i golvet. Den verkar vara gjord i samma material som den svarta lådan i flygplanen för den går aldrig sönder trots klinkersgolvet. Melodierna går lite långsamt men det tror jag beror på batterierna. Kommer du över och lägger om vårt trägolv sen när det är förstört?

Anonym sa...

jag fix 44/70 på testen illa