onsdag, maj 16, 2007

Gotland

Ikväll så skall jag åka till Gotland med lilltroll. Vi skall åka bil, men vi har ingen biljett för bilen. Det kanske ordnar sig ändå säger lilltroll.

Det är bra att ha med bilen för då får man plats med mycket mer bagage. I helgen skall vi tex tvätta alla våra kläder på Gotland så då är det bra att kunna ta med sig mycket. Men det är stressigt att packa också. Som imorse, då packade vi allt som skulle med i bilen. Egentligen var det nog mest jag som packade eftersom lilltroll hade fullt sjå med att prova vilka kläder hon skulle ha på sig på jobbet. Hon kör såna billiga trix ibland för att slippa hjälpa till, men jag tycker mest det är skönt för då är hon iallafall inte i vägen.

Dock så leder hon gärna packningsarbetet. Imorse så ledde hon arbetet så pass bra att vi nu har hela bilen full med halvgammal mat och 8 uppblåsta ballonger. Maten måste vi ha med till gotland för annars blir den gammal och det vore katastrof om det hände. De 8 ballongerna skall vi ge till hennes systerdöttrar innan vi åker iväg. Lilltroll såg dessutom till att jag har med mig mina joggingskor, vi skall nämligen ut och springa i olika joggingspår hela helgen. Det skall bli en riktig träningsweekend har hon sagt. Jag känner mig dock lite snuvig idag så vi får se om jag vågar ut och springa.

Annars kanske jag kan följa med ut i skogen och fånga myror medan lilltroll springer. Jag tänker nämligen köpa en sån här Antquarium-grejj tänkte jag. Det är en liten glaskub som man köper på teknikmagasinet. Sen stoppar man ner 15 myror i glaskuben och där i finns också en blå gele som myrorna kan äta och bygga gångar i. Sen bor de därinne och man är typ som deras Gud som bara kan öppna luckan och mosa dem när man vill, om man vill.

Lilltroll tycker dock myrorna verkar äckliga, så vi får se om det blir någon kub.

kom-i-form-med-schmoggen
Ígår så var jag verkligen helladdad inför träningen. Jag hade tänkt gå och träna efter middagen. Sen när jag fick reda på att vi skulle springa i skogen hela dagarna i helgen så tänkte jag att det kanske är bäst att spara på krafterna istället, så jag sket i att träna

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hemma hos oss är det jag som borrar, skruvar och snickrar. Jag är nämligen mycket händigare än min Tvättbjörn. Han har, minst sagt, tummen mitt i handen.

Tvättis uppgift hemma är att tvätta. Denna gång har han dock inte tvättat sen vi var på Gotland sist ( i valborg), så nu har vi 3 ikeakassar fulla av skitig tvätt. I o f s ganska skönt så vi slapp att packa. Får vi inte med bilen på båten så kan jag nog ta farväl här och nu -för alltid.

Undrar om vi kommer att få plats i bilen.. vi har mycket riktigt som sagt också 8 stora ballonger med leende ansikten på också inklämda i bilen. Hoppas dom håller tills vi ska ge bort dom, annars har vårt tjafs o jagandet av ballonger hela morgonen varit totalt förgäves och helt i onödan.

Tvättis va väldigt irriterad i morse kan jag säga. Han gillar inte när man är impulsiv och hittar på nya saker i sista stund. Själv gillar jag spontanitet. Som om någon ringer o frågar om vi ska ta en öl. Då blir Tvättis så uppstressad eftersom det inte varit bestämt 1 vecka innan. Han får lära sig att leva med mig helt enkelt. Jag väljer en drink framför tvätt.

Sen tycker jag inte heller att man behöver slösa i onödan. Har man massa mat ska den inte slängas. Tvättis tycker jag är snål. Men det är kanske därför jag har råd att dricka champange på krogen ibland. Hellre pantar jag glas, storhandlar med rabattkuponger, läser kvitton så att det är rätt, tar med mig matlåda till jobbet och en extra kasse med mat till gotland som ändå blir gammal tills vi kommer tillbaka - för att just kunna dricka champange! Jag prioriterar helt enkelt!

Ps1. Ett billigt trick är att låtsas att man är snuvig för att spingspåret hägrar.

Ps2. Om jag så får se en endaste myra utanför den där gelen så hamnar resten av myrorna i Tvättis brallor samt att Ninen, vårt andra husdjur, kommer få bada i skit!

Ps3. Är det någon som är gud så är det Lill-Troll över Tvättis. Skärper du inte till dig så gör jag mos av dig.

kurr kurr

Jens sa...

"Som om någon ringer o frågar om vi ska ta en öl. Då blir Tvättis så uppstressad eftersom det inte varit bestämt 1 vecka innan."

Så j-vla sant, Keno, så j-vla sant! :)Om du kan bota han från det - då är du allsmäktig!

Anonym sa...

skänkt från ovan = gud

Anonym sa...

Jag tycker att titeln på bloggen skall ändras. Förslag: "Lilltroll och tvättis på äventyr."

Anonym sa...

Vad är detta! Jag fick dubbel kolla om jag skrivit rätt adress! Vad har hänt med dig? Lycklig, det är överskattat!

Jobs sa...

Ähh Tomi, sluta tjura över det nu och berätta om ditt nya jobb istället.

Anonym sa...

Jag är ju gift och har barn så jag vet att hur det än går så blir man bitter igen :)

Nej jag är jävligt nöjd med jobbet, jag jobbar med systemutveckling/förvaltning av ett tidssystem, sen så ska jag även rulla ut tidssystemet över alla företag i Södertälje och Oskarshamn (sisådär 6000 anställda) och utbilda alla användare.

Anonym sa...

Fast först och främst är jag projektledare för hela utrullningen, i andra hand system-nörd ;)