måndag, juli 30, 2007

Amputees

Igår var det stor städ-dag för mig eftersom lill-troll kommer hem på tisdag och jag vill att det skall vara rent och snyggt hemma då. Efter att ha läst en pokertidning så spelade jag online poker i flera timmar istället. Sen på kvällen så lagade jag mitt DC++ som inte fungerat på typ ett år och sedan ägnade jag resten av kvällen till att tanka hem musik. Jag åt en tallrik makaroner med stekt bacon och ketchup också. Sen var det sovdags vid halv ett. Jag får städa ikväll istället tror jag, men jag måste nog köpa en skurmopp för lill-trolls är trasig och min gav jag dumt nog bort till glenne förut.

Om jag har tur kommer lill-troll sent på tisdag så då kan jag städa på tisdagen istället, så kanske hinner jag spela lite poker ikväll också isåfall.

Städa är annars något jag gärna slipper befatta mig med. Det är jävligt kasst faktiskt. Det blir ju smutsigt igen, vad är då meningen. Helst av allt skulle jag vilja att vi fortfarande bodde i grottor som på stenåldern. Fatta vad enkelt det var då, bara ta lite granris och sopa ut skiten och om något blev kvar spelade det ingen roll, man sov ju ändå på jord, så vafan. Jag tror anledningen till att vi inte bor i grottor numera är att det finns för mycket folk och för lite grottor. Annars är grottor överlägsna. Vissa är ju till och med atombombssäkra, se tex på Muskö-berget. Vad som är gott nog åt svenska flottan är gott nog åt mig också.

Såg en skön dokumentär häromdan om killar som tände på amputerade, eller amputees, som det så fint herer på engelska. De hade föreningar där amputees träffade amputee-lovers och det var sådär mysigt och käckt som det är i sjuka sexrelaterade dokumentärer som bara femman köper in. Det jag älskar mest är den svenska kommentatorsrösten i dessa program. Det är nästan alltid en allvarlig men glad kvinnoröst som säger något i stil med;

- Helen har inga ben, och länge trodde hon att hon skulle förbli singel hela livet, men sen hon träffade Mike på "The annual amputee-lovers convention" så lever hon det liv hon inte trodde var för henne.

Sen får man se de två, hon sitter i en rullstol med två stumpar istället för ben, och han står där med dreggel i hela det toviga skägget och stirrar galet på hennes stumpar.
Man vill bara skrika till henne....
- HAN ÄR INTE KÄR I DIG. HAN ÄR ETT FREAK OCH GÅR IGÅNG PÅ DINA BENSTUMPAR DITT JÄVLA KRONHJON...!!!

Men det fungerar inte, för det är teve och de hör inte hur högt man än skriker.
Ändock är det väl kul att de hittat varandra, skäggfreaket och damen utan underkropp.

Ikväll är det som sagt sista avsnittet av Foyle´s war också om nu inte Bergmans död satt stopp för det. Jag läste något om att de skulle ändra om i tevetablån pga det, men inte kan de väl rucka på det enda sevärda på teve förutom Family Guy. Det vore faan för mycket...!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Man ska inte skjuta på saker Jobs det funkar bara helt enkelt inte..

Se på SL dom skjuter upp allt o inget och det funkar juh sketa dåligt..

Massa förseningar och sketa dålig service ack ack va är världen på väg..

Jobs sa...

Jag håller till fullo med. Nu har de till exempel skjutit upp Foyle´s war bara för att visa en film med Bergman "smultronstället".

Alltså, att skjuta upp saker är faan inte OK. Därför så har jag påbörjat städningen och kommit ganska långt med det, men tror ni att SVT skärper till sig och håller sig till den annonserade tablån.... ICKE

Anonym sa...

Jag sköt upp kaffe rasten idag va det bra.... nej det va det inte..