torsdag, juli 26, 2007

Kokaburra

Pga jobb-byte, frånvaro av Internet-uppkoppling och semester har schmoggen varit overksam i månader.

Trist kanske, men så är det iallafall och nu är jag tillbaka igen. Fast imorgon åker jag till Gotland och lilltroll igen. Vi skall då fira vårt första halvår tillsammans.

Schmoggen tar därför återigen uppehåll, tills på måndag, inför en höstsäsong som jag redan nu kan säga kommer bli grymt spännande.

Några reflektioner från sommaren är dock:

  • DIF trummar på med matchvändningar. Starkt jobbat...!!!
  • Jag, lilltroll, hennes syster samt dennes 3-åriga tvillingar kraschade LO´s kongressfest i Visby i somras. Självaste Vanja Lundby-Wedin reste sig och gav oss sitt bord när vi förvirrat stampade in på kalaset. Det är hedervärt av LO-packet att de vet sin plats i tillvaron.
  • Det var inte jag som skrek "Mona, du är en hora" under Mona Sahlins tal under politikerveckan. Jag låg bakfull och grät i sängen hela den dagen.
  • aik möter FC Glen i nån löjlig cup. Det skall bli intressant att se vad allas vår glenne håller på då.
  • Sommarens bästa TV-serie har utan konkurrens varit Foyle´s War, en brittisk deckarserie som utspelar sig under andra världskriget. Den går fortfarande på måndagar klockan 2100 i Kanal1 så se till att inte missa den nu.

Det var väl allt. På återseende.

Inga kommentarer: