fredag, september 28, 2007

Veckosummering

Efter måndagens hypade derby har lilltroll, som var med på matchen, gnällt konstant över att hon har ont i vaderna. Efter en rad diskussioner har vi kommit fram till att det beror på att hon stod på tå under hela matchen för att kunna se ordentligt. Jag tycker att det är ganska gulligt att hon kan få träningsvärk bara genom att titta på fotboll. Dessutom är det ballt att ha en flickvän som är på tårna.

Själv har jag också haft träningsvärk i veckan eftersom jag besökte gymmet i tisdags. Träningen gick bra, men det var lite obehagligt när jag bytte om. Det satt nämligen en herre runt 45 på bänken framför mig och han andades genom näsan. Jag har alltid tyckt det är något skumt med folk som andas genom näsan och de är definitivt bögar. Det är som att de vill visa hur bra de är på att andas genom näsan på något vis, typ som att:
-Kolla mig då, jag kan ha munnen full och ändå andas...!!!
Ja usch...

Igår innan jag skulle gå och lägga mig så gurglade jag med saltvatten. Jag har känt av lite förkylning, och då skall man blanda salt med kroppstempererat vatten och gurgla med det. Sedan så tog jag våran kaffetratt och stoppade in i näsan och hällde saltvatten in i näsan också. Jag hade överdoserat saltet så jag fick mig en redig kallsup av supersalt vatten. Det var hemsk och jag hade ont i näsan och halsen som faan efter det. Sen gick jag och la mig. Imorse så hade allt saltvatten som jag drällt ut på diskbänken torkat ihop till en skabbig vit smet. Det såg konstigt ut.

Dagens 3 frågor
Det är full fart i Burma och vi måste därför alla ha röda tröjor på oss. Nu undrar jag följande:
1 - Hur många av de som protesterar vill bara känna sig delaktiga i något, vad som helst egentligen?
2 - Hur kommer det sig att aftonbladet alltid lyckas omvandla dessa protestkampanjer till någon uppfuckad IDOL-klon där det enda som betyder något är hur många jävla b-kändisar det finns som vill berätta om hur viktigt det hela känns för just dem?
3 - Vore det även i detta fall fel om USA dundrade in och sopade mattan med diktaturen?

1 kommentar:

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Jag bär iallafall rött idag. Kolla in min manifestation på:

http://tyskungen.blogspot.com

/Klaus