torsdag, december 07, 2006

Imorse på tunnelbanan så satt skinnkillen där igen. Han hade rakat skallen denna gången och såg lite mer avslappnad ut, och så var han utan sitt paraply. Inte hade han någon härskarluva på sig heller. Nästa gång jag ser honom skall jag nog hälsa. Det är kul med nya kompisar och denne lirare vet säkert massa saker som inte jag vet om världen.

På jobbet hände inte ett smack idag. Julpynttävlingen har kommit av sig eftersom en annan grupp, utanför tävlingen, har hängt upp så många färgglada lampor att det ser ut som ett horhus vid dem. Det enda min grupp har är en blå julgranskula som Bengt fick av IBM som reklam. Vi har hängt den i en lampa ovanför Bengt. Jag föreslog att vi skulle stjäla granen från receptionen och ställa mellan våra skrivbord, men Adam tyckte att det var dumt eftersom han trodde att cheferna skulle bli arga då.

På torsdagar spelar vi innebandy efter jobbet. Det är lite av höjdpunkten i veckan på mitt jobb. Det är en sorglig samling halvfeta kontorsråttor som spelar, eller spelar, de springer mest efter bollen och föser den framför sig när de väl har den. Jag är inte bäst, men jag är coolast. Jag har nämligen en målgest, det har ingen av de andra. Varje gång jag gör mål så höjer jag högerarmen ovanför huvudet med knuten näve. Sen sänker jag huvet en smula och gormar
THE PUNISHER!!!!!!!!

Det är jävligt mäktigt kan jag säga. De andra tycker jag skall sluta, de säger att det är barsnligt med målgester. Jag hatar dem alla ändå, så jag bryr mig inte vad de än tycker.

Dagens Lunch - Skomakarlåda. 2 Aztekor av 5.

Dagens mål - Mitt matchavgörande sniperskott från hela plan. Fy faan, den skulle ni sett.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Lärde mig under en kompetens och utvecklignskurs att man skulle ställa sig upp på bussen och berätta något om sig själv.

Det kan du ju göra med Dr.Gimp

Anonym sa...

Jag menar Utveckling och inget annat :)

Anonym sa...

Jag tycker att det här har blivit en riktig blogg nu.

Anonym sa...

Nästa torsdag tycker jag du ska vända upp & ner på klubban använda den som en blindkäpp och fråga "men för helvete har du starr på knapparna?" nästa gång Adam inte slår en passning på bladet! Och nästa gång du avgör med ett drömskott säger du bara "aha där mamma sätter kakburken" och pekar finger!
Fråga dina kära vänner om de är intresserade av att komma till mitt jobb och spela en match.
Vi ordnar spelplan samt fika!

Jobs sa...

Nja, jag tror inte vi skulle ha en chans. Ni får ju betalt för att spela innebandy hela dagarna, vi spelar bara en timme i veckan.