tisdag, december 19, 2006

BLOG SCHMOGS OFFICIELLA JULDIKT

FESTEN BÖRJAR TJUGOFJÄRDE

JESUSBARNET FÖDS PÅ NYTT
FICK SEN GÅVOR AV TRE LÄRDE
SJÄLV JAG FÅR VAD BARNEN SYTT


HANDLAT, STRESSAT, SNOTT EN GRAN
FÖR ATT SLÄKTEN KOMMA SKALL
VID JULEN BLIR JAG ALDRIG VAN
MÅSTE SNABBT BLI RIKTIGT KNALL


BARNEN TJURAR, SKRIKER, GRÅTER
PÅ KLAPPAR, MAT, GRAN OCH SNÖ
HATA JULEN, KALLE ÄR ÅTER
LÅT DEN JÄVLA ANKAN DÖ


EFTER ATT VI GRANEN KLÄTT
SKALL VI ÄTA GRÖT OCH SKINKA
SÅ JÄVLA FET, SÅ JÄVLA MÄTT
HITTAR WHISKYN, BÖRJAR HINKA


SEDAN KOMMER FETTOT HIT
TOMTE RÖD OCH TJOCK OCH FULL
GER UT KLAPPAR, STINKER SPRIT
FRÅGAR MOSTER OM ETT KNULL


SLÄKTEN DANSAR GLATT I RING
DÄR RUNT GRANEN SOM VI HÖGG
MORFAR HALKAR VILSET KRING
HAN HAR SVEPT ALL STARKVINSGLÖGG


SKINKA, LUTFISK, SILL OCH NUBBE
NÖTTER, GLÖGG OCH MANDEL SÖT
OH! DU FETE TOMTEGUBBE
DRÄNK DIG SJÄLV I JULEGRÖT



GOD JUL TILL ER ALLA ÖNSKAR BLOG SCHMOG

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, klockrein! :)

Det blir tydligen Patricia dagen innan nyår. Märkligt va, men det är en lördag. Jag o mi algiz-polare ska dit... Kan bli hur kul som helst. Sugen? :D

Anonym sa...

Hahaha, i ord vad man själv känner. Tipp Fuckin Topp!!!

Anonym sa...

God Jul och Gott Nytt År Jobs!
Mitt nyårslöfte är att bli mer som du, bitter, sur och cynisk. Och alldeles alldeles underbar.
Kram på dig.

Dyxelogisk sa...

jag älskar dig

Jobs sa...

Tack storken. Det känns lite ovant, men okej då.

Jobs sa...

PAF
Låter skoj, men jag skall till farsan över nyår.

Anonym sa...

Hej Jobs! Kul blogg du har! O du är duktig på att dikta du :-)

Anonym sa...

God jul på dig jobs! Krama Adam, och när han inte tittar så rycker du ut nätverkskabeln igen :)

Anonym sa...

Ho Ho Ho! Eftersom du har varit snäll även detta år så kom jag i år igen.
Tomteskägget du har önskat dig i år är svårt att leverera när du inte är hemma, det görs bäst live.
Så jag la satsen i säcken tillsammans med dina nya biceps & hängde den på dörrhandtaget.
God jul & gott nytt år, hoppas vi ses då!

Anonym sa...

Sicken fin dikt. Man blev alldeles tårögd!
Det är en sak jag har undrat över hela julhelgen och inte kunnat sova. Har du testat ragg-repliken på praktikanten än?

Anonym sa...

G N grabben