tisdag, december 05, 2006

Vi satt en kväll och pratade, greven, plast och jag....
vi grundade med groggen, och hade det ganska bra...
vi hade blivit gamla, nästan hundra år...
och vi satt som vi alltid hade gjort...
och följde gamla spår...

Så, det var ett tag sen jag bloggade sist...och under tiden har jag fått nya läsare, läsare som postar penisförlängartips och annat härligt.
Bra där, tack så mycket.

Så, jag är lite dragen nu efter att ha varit på söder och hinkat några öl, living la dolce vita. Nu sitter jag med en whisky och funderar på om jag skall sjukskriva mig imorgon eller inte.

Två roliga saker har hänt på tunnelbanan sista dagarna.

Igår så gick jag på och satte mig mittemot en lirare innan jag tittade på honom. Sen såg jag sakta till min förskräckelse hur han var klädd. Lyssna på detta. Han hade stubb, välansad hitlermustasch och sedan hade han skinnbyxor, skinnskjorta och en skinnkavaj. Allt i svart. Dessutom hade han ett svart paraply som han höll mellan benen hela tiden. Klockan är 0830 och jag undrar bara, hur ser hans värld ut? Vart är han på väg? Är han nåt flippat öststatspack på väg till sin första jobbintervju i Sverige, iklädd det finaste han har, eller är han Dr GIMP på väg hem från en lyckad kväll som någons Bitch. Vem vet, inte jag, men man undrar ju vart världen är på väg.

Imorse så hände nåt konstigare. Jag kliver ner på perrongen. Vid en bänk står en lirare framåtböjd, som att han försöker hålla magen fast mellan knäna. Han bara står där och åmar sig. Han är en luffare, så jag går förbi honom typ 20 meter. När det är 1 minut kvar till att tunnelbanan skall komma så säger han nåt till de som sitter på bänken, jag hör inte vad. De reser sig och går därifrån allihopa. Sen sätter han igång. ULRIIIIIIIIK.....
Killen står och spyr där och skriker och åmar sig medan jag går på tunnelbanan. Även efter att jag satt mig ner på tunnelbanan och väntar på att dörrarna skall stängas så hör jag honom spy. Vafan vafan är det för jävla fittnyllen som bor här egentligen. Sånt är inte ok, sånt är inte ens halv-ok, jag skiter i om han är uteliggare eller inte. Om du är uteliggare, lägg dig ute och håll käften, stå faan inte och spy när jag skall till jobbet din jävla pajas.

Ni som tycker detta var elakt skrivet, sug kuk.
Jag är inte trevlig.
Jag har kommit över det, det borde ni också göra.

Dagens lunch - Falukorv och makaroner. 3 Aztekor av 5.

Dagens FC-Z-citat - Andreas "Vi spöade skiten av danskarna. Vi satte oss på dem och fick dem att be om nåd. Det var så jävla skönt."
Hey hey, bra jobbat FC-Z, ni är äkta!!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jobs, härligt att se att du är tillbaka i gammal god form, fortsätt så....!

Anonym sa...

Jobs, härligt att se att du är tillbaka i gammal god form, fortsätt så....!

Jobs sa...

Kul att höra ifrån dig busken. Det var jävla kul att träffa dig igen!

Nu börjar tävlingen, vem hinner posta innan spammarna sätter igång????????????????????????++

Dyxelogisk sa...

Japp skönt och se elake Jobs tillbaks..

GÖTT SOM FAN

Anonym sa...

Härligt med en god glad uteliggare som vrålar och spyr samtidigt.

För mig tillbaka till mina ungdomsdagar i Tyresö när en kompis kom förbi på fyllan, men det slutade med att han stod utanför mitt hus i buskarna och spydde samtidigt som han vrålade.. det var en klassiker :)

Anonym sa...

Har ni sett killen som sökt till FC-Z säsong 3, hans CV är otrolig!

http://www.nada.kth.se/~jonass/cv/jonascv.html

Jobs sa...

"Min matematiska bakgrund går tillbaka till sjuårsåldern då jag fick nys om Pythagoras sats. Sedan var jag fast. På mellanstadiet hade jag läst in all gymnasiematte och vann en mattetävling i en tidskrift för gymnasielärare i matematik (Nämnaren). På gymnasiet tentade jag av alla mattekurserna första dagen och sedan även fysik- och kemikurserna."


Skön lirare