måndag, november 27, 2006

Idag hade jag bestämt mig för att sluta vara så lat och sur hela tiden, så jag kom till jobbet och morsade på alla och var allmänt glad och trevlig. Livet är ändå en underbart vacker gåva och något man skall ta tillvara på. Det går inte att bara gå runt och tjura och vara bitter hela dagarna, det har aldrig någon vunnit något på.

Cepet kom förbi och behövde hjälp med en grej och jag var mer än glad över att få hjälpa honom. Han frågade om jag behövde en tidkod, men jag skrattade bara och sa att jag kan bjuda på det här, det är ju ändå snart jul. Vid fikarasten så satt vi alla och skojade ihop, jag och min grupp, och jag föreslog att vi skulle julpynta våra skrivbord tillsammans. Vi kunde ha en tävling om vem som fick det mysigast. Alla tyckte det var en jättebra idé. Det var skojigt att få bidra med lite glädje och jag kände mig genast glad och sprallig. Någonting varmt och skönt vimsade kring i min mage liksom. Det tyckte jag var härligt!

Vid lunch så föreslog jag att vi skulle gå till hotellet och äta. Det kostar lite mer än i vanliga fall, men det är mycket godare och livskvalitet kan man väl inte sätta ett pris på, eller kan man det? Vad skall jag med lite extra pengar till om jag istället kan äta gott och ha det trevligt?

På eftermiddagen så bestämde jag mig för att sluta dricka kaffe, istället drack jag varm choklad. Varm choklad är verkligen supergott och man känner sig som en glad liten unge när man dricker det.

På vägen hem köpte jag en Jalla drickyoghurt och satt och mös med på tunnelbanan. En liten söt unge och hennes mamma satte sig mittemot mig. Ungen frågade vad jag hette och sen sa hon att hon hette Lisa. Hon drack en festis och lipade åt mig två gånger. Det var sött.

Dagens lunch - Biff stroganoff - 4 Aztekor av 5.

Dagens bästa - Julpynttävlingen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

R.I.P. Blogschmog

Anonym sa...

En groda och en skorpion träffades vid en flod. Båda skulle över, men skorpioner kan inte simma, så skorpionen frågade grodan om han fick rida på dennes rygg till andra sidan. Grodan sa att han inte kunde gå med på det, skorpionen skulle bara sticka sin gadd i honom och döda honom då. Skorpionen sa att det skulle han verkligen inte, då skulle han ju själv drunkna. Grodan tyckte detta lät förnuftigt och lät skorpionen hoppa upp på ryggen och så simmade han iväg.
När de var på mitten av floden så stang skorpionen sin gadd i grodan, som blev paralyserad och började sjunka. När de båda låg där i vattnet och höll på att drunkna, frågade grodan. - Varför gjorde du så, du kommer ju själv dö nu? - Det ligger i min natur att göra så, sa skorpionen och sjönk.

Dyxelogisk sa...

snark den va gammal..

Jobs dra ner på anti depp tableterna är du snäll vi känner inte igen dig alls...

Dyxelogisk sa...

jag har startat en svensk blogg här jobs
http://otroligttrakigt.blogspot.com/

länka den är du snäll

Jobs sa...

Man får bara ha en blogg.

Dyxelogisk sa...

får man inte alls.. jävla blogg allan