måndag, november 13, 2006

I helgen fyllde jag 30 år. Jag hade kalas med familjen och bjöd dem på mat och tårta och vin och skit. Sen så fick jag presenter och de höll massa pinsamma tal om saker och ting man hade velat glömma, och som man faktiskt hade glömt tills de fick den otroligt värdelösa ideén att ta upp det i ett tal. Där rök det sista av självförtroendet, tack morfar.
Det kan tyckas lite patetiskt att ha familjekalas när man fyller 30, men det kändes rätt bra och när de gått hem vid halv tolv så satt jag för mig själv med en liten Whisky och funderade på livet. Jag släckte lampan, tände några ljus och satt och mös ett tag. Sedan gick jag och la mig och fortsatte mina funderingar. Jag kom fram till att jag ändå hade det rätt bra, trots allt.

Mina positiva glada funderingar stördes plötsligt av ett jävla liv från grannen. Detta händer typ en gång i månaden och det är alltid samma sak. Vid två-tre kommer min granne hem och sen är det fullt ös när han har någon sorts efterfest med en massa tjejer som flamsar och har roligt. Efter en halvtimme så sätter han igång och sjunga och spela "Kung av sand" på sin jävla gitarr och 10 minuter senare så dunkar han på en av tjejerna Medieval Styleee. Jag kallar honom Kungen och plötsligt när jag låg där så insåg jag att jag inte alls har det speciellt bra utan är ett riktigt kronhjon egentligen. Faan!


På jobbet idag fortsatte mitt 30-årsfirande och jag åt en stor hamburgertallrik till lunch för att fira mig själv. Ingen hade organiserat någon stor insamling till mig, men min grupp på jobbet överraskade mig vid fikat med en present, och så sjöng de för mig också. Det kändes jobbigt.
Jag såg på presenten att det var en bok, så jag öppnade glatt. "Krogkungens bästa raggknep". Nä, nu jävlar. Fatta hur förnedrande att få en sån bok från en massa 40-åriga lallare. Jag skall faan ge fettot i gruppen en bantningskur när han fyller år nästa gång som hämnd. För att verkligen mosa till mig så sa de sedan att jag kan läsa boken och sedan gå till Gran Garbo och prova knepen, där är det väl vinst varje gång. HAHAHAHAHAHA.....!!!!
Jävligt kul hörru!
Varför tror alla som varit i förhållanden de senaste 20 åren att de är experter på vilka ställen som är lättraggade och hur kan det komma sig att de är helt övertygade om att det bara är att visa upp sig på krogen i fem minuter och sedan är det klappat och klart. Min teori är att de vill tro på det för att de skall känna att de snabbt hittar någon ny om de blir dumpade. Dessutom, varför är halva Sverige tillsammans med ett jävla freak om det nu var så enkelt att hitta någon?
Kan inte ni i parförhållanden förstå att alla som är singlar vid min ålder är skumma i huvet och därför vill vi inte ha varandra. Vi väntar bara på att någon av er skall bli dumpad så kan vi vara där och skrapa ihop resterna.
I vilket fall som helst tänker jag inte läsa den där boken, det skulle vara mindre förnedrande att knata över till grannen och fråga om han kan lära mig spela "Kung av sand" och det lär knappast hända.

Dagens lunch - Födelsedagsburgare - 4 Aztekor av 5.

Dagens F-nylle - Morfar.

6 kommentarer:

Dyxelogisk sa...

Grattis gubb jävel....

Jens sa...

Underbart! Helt enkelt underbart!

För övrigt: Hörru din romanstomte, jag ägnade mer än halva dan till att försöka ringa dig igår men det tuta faan upptaget hela j-vla tiden! Jag fick spelet till slut eftersom man måste slå in trehundrafemtioelva jävla nummer varje gång man ska ringa. Jag hade köpt ett sånt där internationellt telefonkort med pin kod och allt men av okänd anledning fick jag instruktioner på spanska. "El telefono numero no valido!!!" CHE PASA jävla mexkärring!!! Men jag vet att jag klurade ut det till sist för jag fick tag på farsgubben. Men din mobil å hemtelefon vägrade blint. Hur som helsto - Gratulano in efterskotto!!!

Hörs

Anonym sa...

Hakar du på till garbo i helgen?

Anonym sa...

Grattis Jobs!
Snart är det "tredagars" med "manface" som gäller!

Jobs sa...

Glenn - Det är något lurt med mina telefoner, men det är kanske lika bra det.

Anonym sa...

Grattis Jobs.
Du behöver inga böcker!
Du är du & du duger!