onsdag, november 08, 2006

Idag på jobbet hade vi telefonkonferens. En telefonkonferens är som en blandning mellan ett möte och en konferens. Halva gruppen sitter i ett rum och har en högtalartelefon, andra halvan sitter i Göteborg med en annan högtalartelefon. Sedan har man ett möte, fast genom telefonerna. Det blir ofta väldigt stelt och konstigt och ett vanligt möte är mycket bättre. Ibland så finns det inga högtalartelefoner, då kan man använda en vanlig mobiltelefon. Skillnaden mot en vanlig konferens är att man inte får dricka sprit eller dansa på något menlöst stadshotell i någon avkrok av Sverige.

Efter lunch skar jag mig i fingret på ett vasst papper. Det gjorde jätteont men jag härdade ut och gick inte hem förrän halv sex ändå.

Jag är medveten om att Blog Schmog tappat i kvalitet, jag är för glad och uppåt just nu helt enkelt. Dessutom var det ni som tjatade igenom skiten så nu är ni alla tvungna att fortsätta läsa Schmoggen för evigt. Skyll er själva puckon.

Dagens lunch - Kycklinggryta. 2 Aztekor av 5.

Dagens F-nyllen - Alla ni som läser här.

6 kommentarer:

Jens sa...

"Jag är medveten om att blog schmog tappat i kvalitet"

HÖR PÅ DEN! Vilket billigt sätt att fiska efter komplimanger. Ja, skit samma! Här kommer en.

Ronaldinho skruvar inte in varje frispark i krysset. Inte heller är Picassos alla tavlor häpnadsväckande eller Beatles alla låtar mästerverk. Faktum är att många Beatleslåtar är skit. Och du kan ju fråga Ando vad han tyckte om Ronaldinhos insats i VM.

Nej, jag jämför dig inte med dessa ikoner. Du är fortfarande en systemvetare - glöm inte bort det. Men, som artist, skapare, underhållare är det viktigt att fatta att man inte alltid strajkar. Ibland är det en kägla kvar, ibland två och ibland rullar man klotet som jaegarn på helt fel bana.

Jag tror det viktigaste ändå är att fortsätta bowla utan att börja tvivla på sig själv. För eller senare börjar man strajka igen - erumé?

Personligen tycker jag du har strajkat eller spärrat allt så här långt. Förutom den självömkande kommentaren om att blog schmog tappat i kvalité - där placerade du klotet rakt i rännan.

Anonym sa...

Vafan, bloggen har tappat men vad gör det. Nu tar du nya tag och kör på. Hajar du det. Annars kanske en skogsninja hälsar på.

Jobs sa...

Vidjaninjor är lite som löss, de kliar men är knappast farliga.

Anonym sa...

Skönt att solna har valt att spela i firmans färger!
Hela Sverige jobbar mot huliganism medans stolta aik legitimerar all skit genom att dra på sig en orange bortatröja & "Tjerna" stoltserar i clockwork orange mössa, smaklöst!

Anonym sa...

Tvärtom! Det är som när förr i tiden när man inte fick ha sverigemärket på jackan eller på en t-shirt för då var man rasist. Sen började dom med "alla lika" (eller nåt) med sverigeflaggan bakom och vips så försvann allt rasisttjafs. Stöter man bort folk finns det ingen chans till dialog. Jag hörde att vi ska ha clockwork orange tifo i premiären nästa år. Alla ska ha oranga mössor och knogjärn.

vi finns överallt
de gör inte ni
för ni är djurgårsdjävlar

Jobs sa...

cool liten ramsa läääändin.
Verkligen!!!