måndag, november 20, 2006

Idag har jag inte varit på jobbet. Jag har nämligen blivit sjuk och då får man vara hemma och ta det lugnt och titta på teve och ligga under en filt och jämra sig. Det kostar på att leva la dolce vita.

Egentligen är det lite konstigt att jag blivit sjuk, jag äter en enomdan-vitamin varje dag och det borde hålla bacillerna borta, men icke så denna gång.
Det bästa med att vara sjuk är att man slipper träffa folk. Det sämsta med att vara sjuk är att när man blivit frisk och inte träffat folk på typ 4 dagar så beter man sig som en liten nervös fnittrig 13-årig tjej så fort man träffar någon. Så är det för alla.

Jag har fått ett mail som frågat vad jag menar med att folk som är singlar i 30-årsåldern är skumma i huvet och inte vill ha varandra pga detta. Jag skall därför förklara närmare.
Ibland när man var liten och skulle dela upp sig i lag på gymnastiken så fick två personer välja en åt gången av alla de andra till sina lag. De bästa valdes först och sedan de som var ganska bra och de sämsta valdes sist. Likadant är det med förhållanden, man står där och väntar på att bli vald omgiven av en allt sorgligare samling människor. Man ville bli vald av något av de två lagen, och det har nog aldrig hänt att de sista fem som valdes bestämde sig för att starta ett eget lag istället. Likadant är det för de som är singlar nu, de vill inte bilda ett nytt lag med någon av de andra puckona, de vill bli valda till ett befintligt lag.*

Nu kanske ni som läste detta blev ledsna. Detta är bara bra. Ledsna tjejer blir deperata och det gynnar mig. Ledsna killar blir också desperata, vilket missgynnar dem och därför också gynnar mig. Det är alltså en så kallad win-win-situation, jag vinner på två sätt.

Dagens lunch - Tonfisk på burk. Det näst sämsta med att vara sjuk. 1 Azteka av 5.

Dagens F-nylle - Ländin. Han är den enda jag pratat med idag så det får bli han. Ledsen killen.

* Lagen skall här inte ses som liknelser för hetero- och homosexuella förhållanden.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså. Så här är det. Jag har haft lite ångest över att jag varit så elak mot folk ibland på min blogg men sen jag börjat läsa din framstår jag som lika elak som mina grannars beiga labrador. Jag kan ju hänvisa alla som blir ledsna på mig till din genomonda blogg så de förstår att det kunde verkligen vara mycket mycket värre. Jag, å andra sidan, tycker du är hur kul som helst och har skrattat mig hes (som måsarna på Magalluf). Love and peace baby.

Jobs sa...

Du får två poäng för att du jämför dig själv med en labrador. Tyvärr får du ett minuspoäng för referensen till orup, så du stannar på ett poäng. Du leder i vilket fall som helst dagens poängjakt just nu.

Admin sa...

Schysst. Dagens F-nylle kan du vara själv ditt F-nylle. Du får bli F-nyllernas F-nylle.

Admin sa...

Ni kan ju alltid gå in på min blogg och kolla in vem som är dagens f-nylle.

http://fnylle.blogspot.com/

Jobs sa...

Skön blogg.

Jens sa...

Angående the world according to jobs.

1. En helt okej liknelse.

2. Jag är ledsen att du alltid blev vald sist. Det måste varit tufft att växa upp med två vänsterfötter med hälarna fram.

3. Men det måste kännts jävligt skönt att sen gå hem och dräpa orcher med din T12a. Faan va grym du va med den tärningen! Och alla besvärjelser du kastade med hjälp av dina coola magiböcker.

Tänk om livet var mer som drakar och demoner än fotboll. Hmmm, kanske din present där är din vuxna magibok. KOLLA OM DET FÖLJDE MED TÄRNINGAR!

Jobs sa...

Livet är varken som fotboll eller drakar och demoner.

Livet är som en låda choklad. Hur härligt det än verkar så blir det ändå förvandlat till skit efter ett tag.

Jobs sa...

Ett exempel på ovanstående.

Så fort en okänd tjej, (tarras) kommer in och pratar om Love och att hon älskar mig, så blir jag utnämnd till århundradets F-nylle för att kort därefter se hur glenne berättar om min mörka hemlighet - att jag spelade rollspel när jag var ung.

Det som såg ut att vara en låda fylld med choklad, blev bara skit. Nu väntar jag bara på att tarras skall logga in och berätta att hon egentligen är en 57-årig mysgubbe med brynja och överkammad flint.

Livet är härligt MY ASS...!!!

Anonym sa...

Nix. Är ingen äckelgubbe i brynja. Jag är en puma med stil och klass om jag får säga det själv. Och det får jag ju.

Anonym sa...

Hörde att Adam oxå var hemma från jobbet idag. Att leva la dolce vita innebär fortfarande att man ansvarar för i vilken hals man sticker ner sin tunga!
Läste föresten i senaste Body att FFF skall ha en monter på helgens hälsomässa där man tänkt sälja in sitt senaste kostprogram "Från rundis till sundis". Intressant.

Anonym sa...

Hörde att Adam oxå var hemma från jobbet idag. Att leva la dolce vita innebär fortfarande att man ansvarar för i vilken hals man sticker ner sin tunga!
Läste föresten i senaste Body att FFF skall ha en monter på helgens hälsomässa där man tänkt sälja in sitt senaste kostprogram "Från rundis till sundis". Intressant.