måndag, november 06, 2006

Idag var en lugn dag på jobbet. Vid lunch gick jag ner och tränade och solade lite i vårt källargym. Det var skönt.

På eftermiddagen kom personalchefen. Hon sa att hon ville prata med mig. Jag sa att det gick bra. Vi pratade först lite allmänt och sedan frågade hon hur jag mår egentligen. Jag mår toppen sa jag. Hon sa att jag verkade ledsen och deprimerad och att det fanns hjälp att få. Jag frågade om hon hade knark. Hon blev arg och sa att detta var allvarligt menat. Sen tjatade hon om hur viktigt det är att man trivs och mår bra och yadayada. Jag sa att det enda som gör mig deprimerad är när folk kommer och stör mig, kan jag inte bara få vara ifred. Hon fattade inte piken utan malde på i tio minuter till. Sen tackade hon för ett riktigt bra samtal och så nöp hon mig i kinden och ruskade om hela mitt huvud. SLÄPP skrek jag och slet mig lös. Sen gick hon. Vilket Cepe.

Ni har väl hört om att någon försöker lura av Nordeakunderna deras inloggningsuppgifter genom att skicka mail på dåligt skriven svenska och be om deras inloggningsuppgifter. Idag fick jag ett sådant mail. Det stod så här.

***********************************************
Choo Bren,

Det blev knas med ditt konto och jag slarvade bort det. För att hitta det måste du skicka din kod. Annars ditt konto försvann. Detta är inte skoj kompis. Skicka hemliga koden nu.

Hej då brorsan!

Från Nordeas chef.
:-)
***********************************************

Det är bara att lyfta på hatten och gratulera dem om de får någon kod efter det där.


I vilket fall som helst så har jag idag också forskat lite i GAIS och deras härliga kultur. Förutom att de har Svensk fotbolls skönaste supportergruppsnamn - makrillarna - så står de också för de roligaste ramsorna. Efter storheter som

We got Champagne on ice
För här kommer vårat Gais

har jag nu hittat en ännu skönare julrimsramsa.

GAIS!!!
KEENE!!!
GOALMACHINE!!!

Göteborgare är ju för härliga ändå.

Dagens Lunch - Stekt salt sill med potatis - 3 Aztekor av 5.

Dagens F-nylle - Den som bestämt att "du är vad du äter" skall sändas samtidigt som man äter kebab till middag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Göteborgare är ju för härliga ändå."

Så sant som det är sagt lille vän!

Anonym sa...

Choo Bren, fan var det ett lurmail? Jag har ju redan skickat iväg mina uppgifter men inte tror jag att Nordeas chef skulle luras så.