tisdag, januari 09, 2007

Idag hade vi driftsättningsmöte på jobbet. Det betyder att vi imorgon skall driftsätta en applikation som vi jobbat med under hösten. Det roliga var att projektledaren var på golfsemester eller nåt, så han hade kallat in en ersättare, som skulle ansvara för det hela. Vikarien sa direkt att han inte visste någonting om detta överhuvudtaget och bara kunde hoppas att vi andra visste vad vi skulle göra. Vad är det för skit? Varför skall man vara ansvarig om man bara kan hoppas på att alla andra vet vad de skall göra? Och hur kan man sticka iväg på semester samma vecka som projektet skall avslutas? Det är lika absurt som att Carolina Kluft skulle sitta och spela skitgubbe på rummet efter att ha vunnit OS-guld och äntligen kommit till säsongens stora mål, att supa sig redlös tillsammans med lagkompisarna.

Någon frågade efter nyårslöften och jag hade faktiskt två nyårslöften. Först lovade jag att bli en bättre människa 2007. Sen sket jag i det. Det är stort att stå vid sitt ord, men det är än större att kunna inse sina begränsningar. Mitt andra nyårslöfte blev att hänga upp tavlan som jag fick i julklapp. Vi får se hur det blir med det.

Om någon undrar över hur praktikanten är kan jag meddela att hon är helt slut i huvudet. Hon tjatar och tjatar och vill lära sig saker hela tiden så man får knappt en lugn stund på jobbet längre. Dessutom är hon glad hela tiden och yrar på om hur underbart allt är och att hon egentligen helst av allt skulle vilja ut och resa, träffa nya människor, uppleva världen, bo i en jävla liten fiskeby i japan eller nåt några år och BLA BLA BLA!!! Ingen skulle bli gladare än jag om hon stack, ta gärna vägen förbi Afghanistan med en dansk flagga virad runt huvet.

Det största som hände idag var annars att jag klurat ut en ny dokusåpa, jag tror den skall heta FIT vs FAT! Den skall innehålla mig, milfen från "du är vad du äter", massa onyttig mat, massa nyttig mat, en teve och en tarmtömningsapparat. Sen så bor vi ihop i en container i två månader. Det hela går ut på att man skall försöka konvertera den andre till sin egen livsstil. Jag skulle vinna så jävla enkelt och jag har redan en plan för det hela. Först äter jag upp alla hennes små kikärter och kinesiska algblommor och allt annat skit, och sen blir hon tvungen att äta min mat. Jag är ju van vid min mat så jag kommer inte påverkas nämnvärt, men tänk hur hennes stackars utsvultna fettceller kommer reagera på alla Aztekor och annat gott som finns i vår container. De kommer explodera av lycka och det hela kommer sluta med att Anna Skipper sitter där på golvet och dricker cocacola i ett berg av ostbågar.
Det är bra teve.

Dagens lunch - Laxfile, potatis och en sås som jag inte kan stava till men som heter nåt med holland. 3 Aztekor av 5.

Dagens F-nylle - Glennes gula hatt.

9 kommentarer:

Dyxelogisk sa...

Härligt att du är tillbax Jobs mer hatisk än vanligt precis som vi minns dig..

Sorry att jag är Late.. Grattis gubb jävle på 30års dagen..

Admin sa...

F-nylle bloggen är uppdaterad och har ändrat koncept och inriktning.

Jens sa...

Why?

Admin sa...

Fan, jag råkade radera den nya träningsbloggen. Nåja, det spelar ingen roll, jag hade tröttnat på att skriva där ändå. Det är ändå bara töntar som bloggar.

Admin sa...

Haha, träningsbloggen låg kvar i mitt cache minne i internet explorer så jag lyckades återskapa den ändå. Jag tycker att alla borde ha minst en blogg för att vara cool.

Den nya och mer anpassade adressen är http://fff-bloggen.blogspot.com

Anonym sa...

ja, visst är det jobbigt med alla dessa glada människor...

Jobs sa...

exakt piff.

Anonym sa...

Hahaha, nästan lika hatisk och pestsmittad som Gert Fylking, allas vårt hatobjekt. Alltid en blogg att roa sig med att läsa och irritera sig på tempusfel och andra felaktigheter. Underbart! Make my day.

Jobs sa...

"Alltid en blogg att roa sig med att läsa och irritera sig på tempusfel och andra felaktigheter."

Paradoxalt.