onsdag, januari 17, 2007

Några år innan jag började på mitt jobb så bestämde den dåvarande chefen att vi skulle ha kontorslandskap. I samband med detta så bestämde han också att man inte skulle ha fasta platser. Istället skulle alla ha en rullbar hurts med alla sina pärmar och böcker. Sen när man kom på morgonen så tog man sin hurts från hurts-stallet och gick iväg till en ledig plats där man ville sitta. Detta skulle göra att man kunde spara in 20% av alla platser, eftersom en massa folk alltid är sjuka eller på möten osv. Det är samma idé som ligger bakom att man alltid överbokar reguljärflyg, man räknar med att några inte dyker upp. Denna idé är ren idioti. Människor vill ha en fast punkt i tillvaron, det gör att de känner sig trygga osv. Enligt legenden så användes systemet bara i två veckor, tills någon (en sann frihetskämpe) fick för sig att ta chefens plats. Han flippade ut helt och efter det har ingen använt systemet igen. Dock har ingen ändrat på reglementet och man kan i teorin sitta vart man vill.

Igår och idag så tog jag mig till jobbet tidigt och satte mig på praktikantens plats. Hon sitter på pinnstolen på min vanliga plats istället. Jag börjar göra mig riktigt hemmastadd nu och har till och med rivit ner alla kort på hennes barn och slängt dem i en påse.

På lunchen idag så satt vi bredvid Bert Karlsson, ni vet den lille lergubben med sommarland och skit. Det var roligt. Vi pratade ingenting utan satt mest och tjuvlyssnade på Bert. Han sa inget roligt direkt, men han åt samma mat som mig och det tyckte jag var kul. När han ätit upp ville han ha en kaka till kaffet, men de har inga kakor på den restaurangen. Då blev Bert vrång och till slut lyckades de trolla fram lite kakor till honom. Är man skivbolagsdirektör så är man.

På eftermiddagen var Adam helt hysterisk. Han skrattade och skrek och jag trodde han skulle smälla av där han satt helt illröd i nyllet och tjoade. Till slut gick jag bort till honom och frågade vafan han höll på med. Han hade hittat en rolig bild på nätet.










Adams bild.









Dagens Lunch - Chili-kycklingpasta. Bert och jag gav den 3 Aztekor var. 6 Aztekor av 5 alltså. Nytt rekord!

Dagens F-nylle - Hon har toppat min hat-lista sen jag föddes. Nu är hon veckans F-nylle för andra gången - Mona Sahlin - Grattis till comebacken, skall bli kul att se ditt fula nylle i teven varje dag i typ tio år till. Verkligen!!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vem tuggade först när du åt samma mat som Bert du eller han?
Hur som helst är det hela lite osmakligt.
Kyss Karlsson vilken humoristisk bild, överrolig. Fortsätt för allt i världen att publicera såna roliga grejer!
Tror du föresten det finns någon möjlighet att dyka upp på nästa firmafest?
Puss i ljumsken.

Anonym sa...

Visste Ni att Bert ska bygga ett nytt sommarland i skärholmen/huddinge. Tydligen ska det bli nån sorts linbana mellan skärholmen och heron city. Lär säkert bli jättemysig stämning där i "skäris". Ta med er största "gangsta-knife".

Anonym sa...

ja,och glöm inte passet! linbanan har ifs inte Bert något med att göra. det är en plan helt oberoende av herr Karlsson...

Anonym sa...

Jag har hört att firman är med & styr & stäler vad gäller linbanan.
Enligt källorn i "skäris" så de snabbt kan ta sig mellan hemmet i skäris och sommarlandet.

Anonym sa...

är "skäris" borna verkligen den kund herr Karlsson i första hand vill ha på sitt sommarland? jag trodde att han ville ha betalande kunder...

säg mig var han inte är och lägger näsan i blöt..