tisdag, juni 12, 2007

4 dagar muck

På fredag slutar jag på mitt jobb. De sista dagarna tänkte jag använda till att gå runt och prata med folk, dissa min chef, plocka ihop de papper som jag skall spara och softa lite extra mycket. På nästa jobb verkar tempot och kraven vara högre, så det gäller att vara utvilad.

Jag har fått lite problem med ryggen på sistonde. Jag tror det har att göra med att sängen är för mjuk, eller så beror det på att lilltroll sover mitt i sängen så jag sover mellan väggen och sängkanten, med halva mig på golvet på nåt konstigt sätt. Jag har inte vågat klaga på detta, då kanske jag får sova på soffan vilket nog är ännu värre för min rygg.
Förutom ryggbesvären så verkar det som att jag har fått en vagel på ögat. Sen så har jag ont i knät ibland när jag går också. I vilket fall som helst så verkar inget av ovanstående vara cancer eller någon annan dödlig sjukdom, vilket känns bra. Men man vet ju aldrig.

I söndags såg vi på den finska serien Isabella, som handlade om en präst. Det är tyvärr bara en serie i tre delar, men bland det bästa jag sett på ett tag. Dessutom talar de finlandssvenska eller åländska, vilket lilltroll tycker om jättemycket.

Ikväll så är det DIF-Göteborg och vid seger så går DIF upp i serieledning. Det skulle vara jävligt skönt och inte helt omöjligt trots ett antal skador. Silly Season har dessutom satt igång, vilket lätt ses i aftonbladet eller expressen med spekulationer om Elmander till Juve, Henry till Barca osv. För Djurgårdens del ser jag inte något extremt stort behov av att värva just nu. Jag är fortfarande nyfiken på de nya och de relativt nya spelarna som kommit det senaste året, och är nog beredd att ge dem chansen året ut. En offensiv mittfältare av allsvensk toppklass skulle givetvis vara välkommet, men dessa är svåra att få tag på och 3 av 4 verkar ändå misslyckas så det kan kanske lika gärna kvitta.
För övrigt så bör ifk göteborg flyttas ner en eller två divisioner efter sitt skattefifflande. Att de verkar klara sig och till och med utmålas som brottsoffer av vissa är absurt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

KRAVAAAAAAAALLER!!

VIKTIG INFORMATION TILL SAMTLIGA FOTBOLLSFANTASTER!!

Glöm inte att ta matchprogrammet ikväll på stadion som är gratis.
Eller så laddar ni ner det: http://www.dif.se/sidor/?digitaltmatchprogram

Vänligen kolla in sidan 14.

Meeeeeen, vad är det för ett litet huvud som sticker upp bakom han som blir intervjuad???

Jo minsann. Lilla Lill-Troll!
Var ska sleven vara om inte i grytan.

Jag som är världens bästa matchavläsare som ni redan vet( borde sitta med grabbarna i fotbollskväll )
Hur som...
Ikväll känner jag på mig att DIF vinner. KROSSA KROSSA KROSSA
Kraaaaaaaavalleeeeeeeeeeeeeeeeer..

Anonym sa...

Lill-troll är full

Anonym sa...

Seriöst?! Gotlänningar håller alltid på AIK eller är totalt ointresserade av idrott.

Anonym sa...

TYSKEEEEN KRAVAAAALEEEER TAUUUEEER, jag är också full nu :)