onsdag, juni 13, 2007

Så jävla enkelt.....!!!!!!!!!







10 kommentarer:

Anonym sa...

Lill-Troll sa...
...Harkel…känns lite jobbigt att behöva säga detta.... ...men..

- va vad det jag sa!?!!
Jag kände det på mig och visste att det skulle bli vinst för DIF mot IFK. (Se gårdagens kommentar)

Gläntan från Mellerud, en arbetskollega som sitter här bredvid är inte glad. Hua hua o va i hans kläder stackarn. Det går inte att prata med honom idag.

Han blev så arg på matchen igår att han t o m slängde det jättefina matchprogrammet där både han och jag och Sköldis är med ( en annan arbetskollega som är djurgårdare). OBS! Sida 14.
Det va ju onödigt och synd att han slängde det, tycker jag. Bilderna blev ändå fina trots att DIF vann. Men jag hyser ändå viss respekt.

Jag föreslog Gläntan att han kunde bli GAIS:are istället, det va inte bra..... Nu är jag lite rädd där jag sitter. Ska inte gå in i fler diskussioner med honom idag. Tänkte ev gå och köpa en godispåse till honom sen.

Förresten, vet ni varför GAISare inte har någonstans och bo? - Jo, det är för att det är fullt på alla härbergen.

Ja, Landin. På gotland är man AIK:are, helt rätt. VISBY AIK, jag har själv spelat fotboll där. Att ens påstå att gotlänningar är ”totalt ointresserade av idrott” var dock inte så smart. Du kanske ( kanske som ende svensk ) inte visste att Gotland är idrottens ö. ( ja…och rosornas)

Men man kan inte kräva att en AIK:are från Sumpan kan veta allt. På Gotland hänger man antingen i idrottshallen och/eller gör barn. Så att slänga ur sig nåt liknande till en äkta inföding var ganska idiotiskt. Nåja, man lär sig nåt nytt varje dag. Det förklarar åtminstone varför jag bor i Sthlms innerstad och är Djurgårdare.

Tack Tomi för att du i ditt förra inlägg skrev att Lill-Troll är full. Trodde först att du tittat i matchprogrammet och stavat fel.

Idag Kurrar Tvättis mer än någonsin. Hoppas glädjen håller i sig. Allt, hela livet, blir så mycket lättare när det blir vinst.

Kurr kurr kurr kurr

Anonym sa...

1. "Gotlänningar är antingen AIKare ELLER inte idrottsintresserad" har jag för mej att jag skrev.
2. Sumpan är skit. Jag bor i Solna.

Anonym sa...

Jag tar tillbaka att sumpan är skit. Sumpan är bra. Men jag bor ändå i Solna. Skrev i vrede och då blir då så ibland.

Anonym sa...

Käre Ladin....

P-Landin sa:
"Seriöst?! Gotlänningar håller alltid på AIK eller är totalt ointresserade av idrott"

1. Ja, många gotlänningar är AIK:are = Hejar på VISBY AIK. "VAIK":are samt alla andra är sportintresserade ( finns fler sporter än fotboll ) = tittar på sport eller utövar = Gotland, idrottens ö.

2. Sumpan o Solna är samma sak för en innerstadsbo. Och man kan än mindre begära att en AIK:are från Solna ska veta allt ;)

Anonym sa...

Förresten Landin..

På fredagkväll ska vi picknicka o spela kubb, skulle va kul att slå en kaxig AIK:are i det. Kontakta jobs för mer information.

Hoppas vi ses!

Anonym sa...

Idrottens Ö? Bara för att man behöver flytta stora stenar för att ta sig fram genom snåren betyder inte att man idrottar.

Jag är tvärtemot en kaxig AIKare. I dagsläget är jag snarare en skamsen sådan med svansen mellan bena som gärna sitter inne i mörkret i väntan på ljusare tider.

Anonym sa...

Dom zoomade in Fuglesang på sporten igår, sittandes på stadion hejandes på hemmalaget.
Alltid bra att se att han var difare så att man kan känna glädje nästa gång han lämnar jorden.

Jobs sa...

Klart att Fuglesang är Djurgårdare. Han är en nationalhjälte av stora mått och dessa är ofta Djurgårdare.

Vem vet, kanske han var i rymden för att scouta någon marsian till DIF, skulle inte vara helt fel faktiskt med en rymdgubbe som offensiv mittfältare efter sommaren.

Ja jävlar, rymdgubbar i laget, snacka om "steget före".

Anonym sa...

Var inte han och Lars Ohly (båda rymdgubbar fast på olika sätt) något av hatobjekt på schmoggen tidigare?
Sen så har ju dif redan en marsinan i laget i jones kuusi-arslet.

Anonym sa...

Jones Kusi.. det är ett härligt namn på finska då Kusi = Piss. Men hans konehead är dock utom denna jord.

Ja varsågod lill-trollet, jag menade att du var fuLL :) Men riktigt läcker skalp hade du på bilden.

Jag har förresten börjat odla skägg och ska inte raka mig förrän jag hamnat i säng med en vacker kvinna! Jag skriker till när jag rakat mig så vet alla vad det handlar om ! :) Jag kör en blog på www.myspace.com/booshduckdow