tisdag, augusti 21, 2007

Fladder-Flaggisch

Alltså, det finns en svensk film som kommer i höst som jag redan nu kan säga blir ett riktigt praktfiasko. Filmen heter "Ett öga rött" och jag hatar nog den filmen mer än något annat på denna jord (förutom dig glenne).

Hatet kommer från den jävla reklamen där den lilla invandrarungen (som ser ut som musse pigg med sin larviga collegejacke-kopia) raggar på någon tjej och pratar sådär härligt och tokigt som man bara gör i förorten. Hur ful är han inte när han säger att
"En fin gussilago" betyder "världens vackraste tjej".
Vad är det för snicksnack. Det borde väl betyda "En fin världens vackraste tjej" isåfall.

Personligen tror jag dock cepet är förvirrad och blandat ihop gussilago med tussilago.
Sen känns storyn sådär mongo som den bara kan göra i dagens Sverige. Visst var Jalla Jalla rolig, men måste varje film numera handla om en liten snäll turkunge som med sin naiva och glada attityd undkommer både rasister, tuffa gängkillar och hans föräldrars kulturkrock med det svenska samhället, för att sedan bli tillsammans med sin älskade? Finns det inget annat att göra film om eller kan det månne vara så att svenska filminstitutet eller vem faan som delar ut pengar till filmare för att de skall göra film, är helt störda i huvet?
Uuuuääää ger jag redan nu i betyg till den filmen.

På jobbet idag så gjorde jag en labyrint i excel. Sedan placerade jag ut hinder i labyrinten och sen så lekte jag att cursorn var en liten Pacman. Det var ganska svårt att komma ut med min lilla pacman, men till slut gick det bra.

För övrigt råder det numera fullständigt trafikkaos i hela Stockholm. Idag tog det 50 minuter för mig att komma hem med min lilla buss. Det är märkligt eftersom det nog bara är 4-5 km. Imorgon funderar jag på att gå hem istället.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fyfan vad du är bitter jobs, tack! och välkommen tillbaka till gänget.

Anonym sa...

Undrar mest om dina eksem på och kring könsorganet är borta? Det är väl ok att prata om förresten?

Jobs sa...

Helt ok doktorn. Prata på du bara.

Anonym sa...

Det kallas väl kondylom och inte eksem?

Anonym sa...

Det är eksem och ingenting annat!! Jag extraknäcker själv som doktor.