tisdag, augusti 07, 2007

Hitler och musik

Lilla lilltroll hade hittat en artikel i DN där det stod att man hittat Hitlers gamla skivsamling från 1900-kallt. Tydligen så lyssnade han inte alls endast på "rasren" musik utan ett flertal judiska musiker fanns bland hans favoriter.
Värt att notera är också att han nästan hade lyssnat sönder sin orginalutgåva av Timbuktus singel "Jag Drar". Dessutom har man hittat en tidig inspelning av "Friends in need".

När vi ändå är inne på stolligheter och musik så måste jag passa på och berätta att jag tankat hem typ 2000 låtar sedan jag återfick min kära Internet-uppkoppling. Det är lustigt detta med att ladda hem saker. Man gör det inte för att man behöver dem, inte heller för att lyssna på skiten. Jag menar, hur sugen är jag egentligen på att inneha Dolly Partons samlade singlar? Nä, man sitter där och flummar omkring och så upptäcker man att nån filur som typ heter MiGhTyGaNgStA97(BBB) har en förjävla snabb lina. Då försvinner allt förstånd och besattheten tar över och man laddar hem allt han har, oavsett om det mesta är smurfhits eller låtar som varenda jävel på hela DC++ har utdelat. Likt en ekorre inför vintern samlar man på sig så mycket man bara kan, utan en tanke på vad faan det skall vara bra för. Kanske får jag användning av den här låten nångång? Känns det inte lite mäktigt att ha 40 GB musik på hårddisken, jofaan, det känns jävligt mäktigt. Det känns speciellt, som att jag är unik och utvald och en bland få ägare av ett sjujävla stort lager musik.
MAKT!!!

Egentligen är man ju inte så mäktig. Egentligen är det så att man helt saknar intresse för musik och därför inte ens hört de mest basala verken och därför i panik måste reparera alla år av att vara ointresserad av skiten genom att i ett slag ladda hem allt som någon nånsin lyssnat på. Sen tänker man sig att man skall lyssna igenom allt det där och upptäcka allt det gudomliga med The Ramones, The Clash eller Black Sabbath. Så tror man att man plötsligt blivit en upplyst lite småcool musiknisse med koll.
Men det är man alltså inte. man är bara ännu en datornörd som spenderat livet på annat än att jaga EP-singlar och nu ångrar sig och vill göra bot och bättring. Dessutom blir det ju aldrig så att man lyssnar igenom skiten. Man är ju egentligen inte intresserad och tycker ändå att 250 kilo kärlek eller Per Gessle är mycket skönare så man gör en spelningslista med dem istället.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, helt sant förutom det sista med 250kg kärlek.

Anonym sa...

Apropå Hitler, spana in nazi-skämten i Family Guy

http://www.youtube.com/watch?v=1K-En6uSpFE&mode=related&search=

Anonym sa...

Lämna tillbaka min musik!