måndag, augusti 20, 2007

Svullen estfejja

Idag hade SL bestämt sig för att dra om busslinjen som jag åker med varenda morgon och kväll till och från jobbet. Istället för att det tog 10 minuter som vanligt så satt jag nu i 45 minuter på den där satans bussen. Anledningen är att bussturen numera passerar solna centrum och måste trängas med ett hav av bilar.
Tack för det. Om inte annat så fick jag tid att tänka igenom dagen 7 gånger där på bussen.

Andra saker som har hänt är att mitt öga har svullnat igen helt utan anledning, och att jag mot detta fick en medicin med följande möjliga bieffekter - Diarre, eksem på och kring könsorganet samt uppblossande av svampinfektioner. Låter som att det är aids i de där tabletterna typ. Jag har bara fått en av de tre bieffekterna, och ögat är fint igen så det är väl som vanligt. Man får ta det salta med det sura.

2 kommentarer:

Anonym sa...

..hur många gånger ska jag behöva säga att vi köper en miljöbil!??! Vi slipper trängselskatt, får gratis parkering, åker gemensamt till jobbet efter som det är åt samma håll samt kan åka var fan vi vill - när vi vill!! Och kanske lyckas du Jobs att äntligen ta ditt förbenade körkort. (Du vet vilken suverän bilförare jag är och att jag är bäst på att fickparkera i hela världen!

Anonym sa...

Så j-a rätt. Nu får du känna på det riktiga livet med vardagsköer. Välkommen till Solna. Här kan man inte bara flyta omkring på en räkmacka i ytterfilen. In å kämpa i smeten eller håll er hemma!