tisdag, augusti 28, 2007

Problemlösning

Idag på jobbet så hände en jobbig grej. Jag gick in på toaletten för att pissa. Så märkte jag att det låg massa papper i toaletten, sånt där papper som man inte får slänga, såna där pappershanddukar ni vet. Kvicktänkt som jag är bestämde jag mig för att prova att spola bort handdukarna innan jag gjorde vad jag skulle. Det var tur. Vid första spolningen fylldes halva toaletten upp. Vattnet rann inte undan. Det verkade vara stopp. Jag spolade en gång till, ibland lossnar det tänkte jag. Icke så denna gång. Istället så blev det bara ännu mer vatten i toaletten. Konstigt.
Som nyanställd vill man inte gå och berätta om sånt här. Det är lite pinsamt och man vet att alla kommer misstänka mig.

"Öhhhh, den nya killen sket så det blev en propp i toan igår"

Så jag smög därifrån. Sen fick jag sitta och hålla mig skitlänge för jag vågade inte gå bort till toaletterna igen. Det skulle verka skumt att ränna fram och tillbaka dit hela tiden, speciellt sen när alla märkte att toan var trasig. Folk skulle kanske tro att jag saboterat den med flit eftersom jag smugit fram och tillbaka dit hela tiden. Så jag höll mig och kunde inte jobba eller koncentrera mig på något annat. Till slut pallade jag inte längre utan gick och pissade ändå. Stoppet var borta. Någon måste ha lagat det eller så hade pappershanddukarna lösts upp av sig själva helt enkelt.

Vad lär vi oss av det här då?
Jo vi lär oss att om man hamnar i en jobbig situation så fungerar det nästan alltid att bara smyga därifrån och låtsas som ingenting i några timmar. Sen är problemet löst.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det här är juh klart ett tips jag ska ta till mig jag ser det framför mig nu.

Mail servern pajjar jag kollar lite på den sen smyger jag iväg o tar en kaffe pause nere i källaren för att senare smyga tillbaks o låsas som inget har hänt för att mötas av ett gäng otrevliga arbets kamrater som inte kunna maila eller få mail på flera timmar :D

Tack Jobs

Anonym sa...

Vet du vad jag har lärt mig av det här?

Att lära ut ännu mer lydnad!
SITT! LIGG!....

såja, fin vovve...
"voff voff"

Anonym sa...

Det var en konstig kommentar

Anonym sa...

Haha, när allt pajar så packa lite papper i väskan skrika till chefen att man jobbar hemma några dagar och sen sjukskriva sig tills det är måndag igen :)