torsdag, augusti 30, 2007

O´boy-mustasch

Kommer ni ihåg O´boy, chokladdrycken man drack till frukost när man var liten. Jag tyckte den var väldigt god kommer jag ihåg. Men det fanns också någonting störande med hela den där O´boy-grejjen.
De ville att man skulle skicka in bilder på sig själv när man satt med en så kallad O´boy-mustasch i nyllet.
Jag har för mig att det typ var i Kalle Anka-tidningar som man fick se massa fula östtyska ungar med O´boy-mustascher. Alla var jätteglada och skitfula och de uppmanade oss andra att be mor eller far att ta ett kort när man själv satt helt nerkladdad med O´boy runt munnen. Vafaan var meningen med det? Jävla skabb egentligen att sitta och grisa med maten vid frukostbordet, ta kort på det hela och sen skicka in till dem. Vad skulle de ha de bilderna till. Luktar pedofili lång väg om ni frågar mig. Sen blev jag uppmärksammad på att O´boy paketet har en kuk med ett ollon på sig. Kolla in bilden här - vad är det som sticker fram mellan B och O egentligen?

Nä, det verkar rätt självklart att de som jobbar på O´boy är pedofiler med chokladmustasch-fetischism. Sjuka jävlar.

Jag tror dock inte att någon nånsin skickade in ett sånt där kort till O´boy. På den tiden fanns det bara vanliga kameror, som man bara tog fram på semestern och man var tvungen att lämna in en liten filmrulle till en fotobutik och sedan efter en vecka eller så kunde man få sina bilder.

Om ens föräldrar bemödade sig med att ta ett kort på en i O´boy-mustasch så betydde det inte att korten var färdiga. Det kanske var första kortet i en ny rulle, och då fick man fint vänta tills resten av rullen var använd innan man framkallade den. Hade man otur kanske man fick vänta i flera månader på semestern och först efter detta var rullen slut och den kunde framkallas. -Ojsan vad fult kortet blev, jag vill ta ett nytt.

Jorå så att så var det på den tiden. I övrigt har det inte hänt så mycket. Pedofiler finns det fortfarande och O´boy snuskar vidare. Endast kamerorna är snabbare.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker det är rätt coolt att man kan åka till rymden och spränga planeter inifrån som i Armageddon.

Anonym sa...

Jag kom på att det blev ett jäkligt konstigt inlägg men jag hade nyss vaknat lite halvbakis när jag skrev det.

Jobs sa...

Jag tycker det var en skön kommentar, faktiskt en av de bästa kommentarerna jag fått här på bloggen.