onsdag, oktober 11, 2006

Idag bestämde jag mig för att starta Blog Schmog igen.
När jag valde att sluta bloggen så var jag en glad kille. Bloggen lever lite på att jag är full av bitterhet. Förra veckan var en bra vecka, därför kändes Blog Schmog menlös. I helgen söp jag bort min jacka, så nu är jag återigen bitter och därmed också rätt sugen på att skriva igen. Dessutom var jag nyss på gymmet och ställde mig på vågen.
Jag ställer mig alltså i ledet bakom Robinsson-Robban och riskerar därmed att förlora all självrespekt. Kanske kommer jag lägga upp en bild på mig själv när jag målat mig blå också. Å andra sidan tror jag Blog Schmog blir bra om jag saknar självrespekt. Det är alltså en win-win situation.
Win-win-situation är ett uttryck jag hörde idag på jobbet.

Jag var på möte med Cepet. Han skall vara min projektledare i något integrationsprojekt och han hade kallat till uppstartsmöte. Alla projektledare och chefer är fulla av klyschor, men Cepet är något av The Grandmaster på skiten. Idag fick jag höra hela batteriet och jag blev så trött på honom så jag satt bara och hoppades på att en helikopter skulle krascha genom fönstret Al-Quaida-stylee. Tyckte ni det skämtet var osmakligt så kan ni läsa Dilbert.

I vilket fall som helst så var det han och två andra projektledare som satt längst fram vid tavlan. Vi andra 7 satt som i skolan och tittade på de tre. Cepet sa att han hade kallat till detta uppstartsmöte för att han ville att "alla skulle upp på banan". Sen så babblade han på om olika tekniker och så sa han att vi skulle blanda Microsoft och Oracle för att "inte lägga alla ägg i samma korg". Var skall man lägga dem då, på banan?. Sen babblade han på och så skulle han presentera vilka han och de andra tre var. De var projektledarna och delprojektledarna. Nähä.

Så sa han att "ett projekt behöver inte bara hövdingar, det behöver indianer också, och det är där ni kommer in i bilden."

Jag är ingen jävla indian ditt solbrända hövdingarsle.

Dagens Lunch - Grekisk pannbiff med oliver och skit. 3 Aztekor av 5.

Dagens F-nylle - Cepet.

13 kommentarer:

Jens sa...

Hail to the chief!

Anonym sa...

You made my day !!

Anonym sa...

Härligt att du är tillbaka L.J

Anonym sa...

Sådärja! "Proaktiv implementering" yttrades en gång på ett möte jag tvingats med på. Då blundade jag och önskade in N.W.A. med dragna AK 47.

Anonym sa...

Hela Göteborg jublar över din återkomst!

Anonym sa...

Jaaaaa! Härligt att du är tillbaka igen...vi anda bittra själar behöver nån som för vår talan...!

Anonym sa...

Jag måste ställa in mig i leden fulla av hurrarop & säga att jag också tycker det är kul att du skriver igen!

Anonym sa...

MMM President undrar vad vågen stannade på?
Kör ni fortfarande mage de passen då ni känner Er "lite extra på tå"?

Anonym sa...

Glenne betydde visst allt för FFF. Vi trodde till en början att det skulle lossna efter den förändring som det innebar att han drog till Texas. Visst förändrades det. Men bara till det sämre. Just nu finns FFF bara som ett uttryck i gamla bloggar från tidigt 2006. Allt är förstört. Det var glenn som var kungen. Heil Glenn.

Dyxelogisk sa...

Fan jag som trodde att blog schmog skulle läggas ner så att folk kanske fick upp ett litet intresse för min skit blogg..

Min blogg kan man läsa helt likgiltigt och ända efter att ha läst 10 inlägg varken gråta eller skratta åt innehållet.. patetiskt..


All hail Jobs

Anonym sa...

ledsen black7 men jag kan inte engelska

Jobs sa...

FFF regerar även om Landinho just nu är rätt klen. Vi kör nerbrytningsfas nu, bryt ner det gamla dåliga så att vi sedan kan bygga nya bra muskler.

Vilka är N.W.A - de verkar ha en skön stil?

Anonym sa...

Njurunda War Apes