måndag, september 18, 2006

Förra veckan hände verkligen jättemycket.

På tisdagen åkte jag iväg på konferens med mitt jobb. Konferenser är roliga eftersom man får umgås med sina kollegor på ett avspänt sätt i en annan miljö än den vanliga. Dessutom får man dricka sprit mitt i veckan utan att det är speciellt konstigt.
På konferenser brukar man sitta i en stor aula på någon kursgård och lyssna på cheferna när de berättar om olika saker de tycker är viktigt. Ingen lyssnar utan alla sitter bara och funderar på hur festen på kvällen skall bli. Ibland har man hyrt in någon som pratar om gruppdynamik eller etik, iallafall var det så på denna konferens.

På kvällen delades vi in i lag och tävlade mot varandra. Jag hamnade i det rosa laget och var därför utrustad med en rosa scarf hela kvällen. Det såg ganska bögigt ut.

En annan rolig grej var att Carolina Gynning, Kayo och några andra var där och också hade konferens. Carolina Gynning är typ tusen ggr mer högljudd än man tror. Idag när jag kom hem så var hon och Kayo och två andra på teve i något nytt program på fyran. Det betyder alltså att de hade konferens om det teveprogrammet. Eftersom jag var där samtidigt som dem så känns det nästan som att jag också har varit på teve nu. Det känns skoj.

Dagens F-nylle - Tore i FCZ.

Dagens Lunch - Viltfärsbiffar med lingon och potatismos. 4 Aztekor av 5.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du gav väl tjejerna en länk till Blog Schmog?

här är annat kul:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,889747,00.html

Anonym sa...

aha felaktig länk, det handlar iaf om när Ohly får psykbryk i morgonsoffan och visar fingret

Jobs sa...

Jag har sett den, det var riktigt skoj. En annan skojig Ohly-länk är denna...

http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?d=24397&a=659814