söndag, september 03, 2006

Ok, bloggerskiten förstörde min tisdags-blogg, så jag provar posta den igen...

Idag hade Bengt på jobbet med sig sin lille son. Han var typ 3 år och en glad prick. Jag erbjöd mig stort nog att ta hand om honom ett tag medan Bengt var på möte, så vi satt i fikarummet i två timmar och åt bullar och drack choklad ihop, jag och lille Emil. Jag tidredovisade detta på "Egen utbildning och forskning" där jag för övrigt tidredovisar typ hälften av min tid.

På eftermiddagen hade vi enhetsmöte. Då samlas hela jobbet i en stor aula i Globen Hotell och lyssnar på cheferna när de berättar om olika saker. Ibland får man ställa frågor också men det brukar inte jag göra. Sen brukar man få lite fika också, men eftersom jag redan ätit massa bullar med Emil på förmiddagen så sa jag att jag inte hann gå med på mötet utan behövde jobba. När alla gått var jag helt ensam på jobbet. Det var skönt att bara få gå omkring och vara ifred i några timmar.

Vid tretiden kom alla tillbaka. Lille Emil verkade ha tappat en hel del vitala delar av hjärnan under enhetsmötet. Han frågade mig gång på gång vad jag hette.
-Heter du?
och trots att jag redan berättat det innan och att jag sa det flera gånger så fortsatte han fråga.

Barn kan verkligen vara tröga ibland.

Dagens Lunch - Bullar och choklad. 3 Aztekor av 5.

Dagens F-nylle - Emil

1 kommentar:

Anonym sa...

Japp, fontstorleken är typ 1. MEN man kan markera texten och sedan kopiera in den i ett ordbehandlingsprogram, och vips(!), så kan man läsa denna ofantligt intressanta text.
Fan, ibland tror jag att jag har för mycket tid över i mitt liv.. Men det har jag inte, egentligen. ^^ Vadfan kan jag skylla på?