måndag, september 04, 2006

Idag var tunnelbanan försenad 15 minuter på centralen. Vid sådana tillfällen är jag alltid orolig för att min hjärna skall koka över och smälta ihop. Om detta raseri kunde omvandlas till något nyttigt så skulle världens energiproblem vara lösta. Jag är alltid förvånad över att folk inte börjar hoppa ner på spåret i vanmakt när SL glatt ropar ut att tunnelbanan inte kommer och att man inte har en aning om vart den är eller när den beräknas dyka upp. Ibland när mina chefer säger att vissa datasystem absolut inte får gå ner eller sluta fungera, så frågar jag dem hur man kan tro att dessa komplexa datasystem alltid skall må tip-top när SL inte ens klarar att få ett gammalt tåg att komma i tid. De brukar skratta och verkar tro att jag skämtar. Tröttmössor.

När jag kom till jobbet vid tjugo över nio var jag hungrig och köpte en Gorbys från kylskåpet. Ibland så ser någon det och de brukar då alltid vräka ur sig "Är det frukosten?" med triumf och skadeglädje. Sug kuk din jävla frukostfascist, jag äter väl vad jag vill när jag vill och vem är du att döma mig, när du själv väger 100 kilo och flummar runt i en noppig gammal fleecetröja.

När jag stod där och åt så kom en tjej från receptionen. Hon är ny från i somras och riktigt söt. Hon hade med sig en digitalkamera och frågade om hon fick ta en bild av mig. Där stod jag med min Gorbys när hon tog sin bild. Jag tror hon gillar mig. Jag frågade om hon ville luncha nån dag men hon svarade inte utan gick därifrån. Svårfångad!?

Jag hade inget speciellt för mig idag på jobbet och Adam var ledig så jag kunde göra det jag gillar mest, utan att känna hans blickar på min skärm. På eftermiddagsfikat så pratade vi politik. De flesta är oroliga för att vi skall läggas ner om borgarna vinner valet. Jag sa att jag tyckte det skulle bli spännande att se vilka som skulle få nya jobb isåfall. Den nya kaffemaskinen är verkligen underbar. Den har massa goda kaffesorter med italienska tuffa namn och det smakar verkligen mumma. Det enda som saknas på jobbet just nu är en äkta Barista som står och blandar kaffedrinkar. Det vore nice.

Dagens lunch - Fredagens fisk med potatis. 3 Aztekor av 5.

Dagens F-nylle - Frukostfascisterna.

Inga kommentarer: