torsdag, september 21, 2006

Idag på jobbet hade jag workshop hela förmiddagen. Workshops är som möten, fast på en workshop måste man åstadkomma någonting, vilket nästan aldrig sker på vanliga möten. Dessutom är det viktigt att alla deltar i diskussionerna och så är det meningen att man skall lära sig någonting av det hela. Ibland kan en workshop vara att lära känna varandra bättre, vid andra tillfällen sätter man upp massa gula postit-lappar på en jättestor tavla och drar pilar mellan lapparna. Eftersom alla tvingas delta på en workshop så innebär det tyvärr att alla som i vanliga fall är tysta börjar testa sina korkade ideér på oss andra. Man kan säga att workshops är möten från helvetet.
Jag tog tillfället i akt att öva på mina telekinesiska förmågor och koncentrerade mig djupt på att få igång brandlarmat. Det gick tyvärr inte. Däremot lyckades jag bränna mig i halsen ordentligt när jag i pausen svepte två koppar kaffe för att hålla mig vaken.

På eftermiddagen så kom Johanna farandes till min arbetsplats och var mycket upprörd över militärkuppen i Thailand. Tydligen hade hon och hennes familj bokat en resa dit över nyår, och de hade planerat att sola och bada och ha det såååå mysigt, och nu var hon orolig för att det inte skulle bli av. Dessutom var hon osäker på om hon kunde få tillbaka pengarna, de hade visst ingen försäkring. Så synd. Ha det kul på flatenbadet i sommar istället pucko.

Adam var sjuk idag. Alltid något.

Dagens Lunch - Thaibuffé, med en smak av militärdiktatur. 4 Aztekor av 5.

Dagens F-nylle - Erkan Zengin.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, bästa nånsin, kungen är tillbaka

Anonym sa...

...med smak av militärdiktatur.
Det är dom små sakerna som gör det! Världsklass.

Anonym sa...

Riktigt bra inlägg! Workshops suger verkligen, och folk som brukar vara tysta är ju faktist tysta för en anledning!