tisdag, september 05, 2006

Ni som läst Blog Schmog sen starten kommer kanske ihåg att jag sagt att det är skönt att gå på möten. Det stämmer om mötena är korta. Idag var jag på ett möte i fyra timmar. På ett så långt möte kan man inte bara spela dum och tänka på annat, då måste man delta, annars märks det för tydligt. Idag var iallafall inte helt värdelöst för mötesledaren var en snygg tjej, så jag kunde sitta och titta på henne medan jag kittlade mig i gommen med tungan för att inte somna. Tyvärr var tjejen bara konsult så jag lär inte få se henne igen. Annars har vi många konsulter på mitt jobb. Konsulter är som vanliga anställda fast de jobbar hela tiden och de får inte följa med på konferenser. De brukar också uttrycka sig seriösare än andra och de är alltid positiva och säger "Absolut" och "Javisst" vad man än frågar dem. Dessutom kan man vara dryg mot dem för de måste vara snälla mot oss anställda annars kan vi säga åt cheferna att de är sopor och då kanske de inte får vara kvar längre.

Ikväll har jag spelat lite Pro Evolution Soccer igen. Det blev två uddamålssegrar och en oavgjord match. Jag spelar med Barcelona och det går rätt så bra. Efter 8 spelade matcher ligger jag på tredjeplats efter Real Madrid och Valencia. Det är rätt overkligt för Real Madrid har vunnit alla sina matcher, och jag är rätt övertygad om att datorn fuskar för att hans favoritlag skall vinna.

Om man för en stund skall lämna mitt liv och reflektera lite över Zlatan & Co:s utgång så måste jag bara säga en sak. Zlatan vill inte spela fotboll längre. Han vill bara trycka på sin milf, flytta hem till Rosengård och sitta där på nåt fik i bar överkropp med grekgubbarna och dricka kaffe och spela schack, resten av sitt liv. På det sättet så är Zlatan lite som mig.

Dagens Lunch - Lammkorv med bönsalsa, GI-alternativet. 4 Aztekor av 5.

Dagens F-nylle - Thore Skogman.

Inga kommentarer: