onsdag, september 06, 2006

Idag var jag på jobbet före nio. Då slipper jag fuskstämpla på intranätet och kan stolt spatsera förbi receptionen och stämpla in som alla andra.

På förmiddagen kom en projektledare som jag inte gillar till min plats. Han är alltid överdrivet solbränd, iklädd skjorta och tror han äger hela världen. Dessutom så kallar han alla för "Champ", "Kungen" eller "Mästaren". Jag vill bara spy honom i nyllet. Jag vet inte vad han heter men vi kan kalla honom för Cepet. Han ville att jag skulle skapa en databas åt honom. Jag frågade om han hade någon projektkod som jag kunde tidredovisa på isåfall. Cepet sa att han skulle få det på måndag. Jag sa att han kunde återkomma då. Cepet log menande och frågade om jag inte kunde vara lite kreativ i min tidredovisning och fuska lite. Jag sa att jag kunde ringa och fråga min chef. Han gick till Adam istället. Adam var glad för att få hjälpa till och fnissade glatt när han blev kallad för "superkillen" av cepet.

På eftermiddagen vek jag gemgubbar. En av gemgubbarna blev riktigt bra och jag tog med den hem. Jag har ställt honom på nattduksbhordet och kallar honom för Herr Gem.







Herr Gem.






Dagens Lunch - Pasta, ris, wok och falukorv. 4 Aztekor av 5.

Dagens F-nylle - Adam.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Fan jag har också börjat att hata Adam på riktigt nu, men på nått sätt är han rätt skön ändå....

Dyxelogisk sa...

tror Adam är kär i cepet helt klart

Anonym sa...

Hallå, é det här alla håller hus! Lunda kan blunda och ändå hitta rätt på nå´t sätt! Ha ha, var ni än försöker gömma er i rymden så hackar jag mig in.

Jens sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Jens sa...

Jag blir så glad varje gång Lund gör en ny revolutionerande www-upptäckt. Det är så lätt att föreställa sig glädjescenen som utbryter efter varje nytt framsteg. Hur ansikten lyser upp, hur han utbrister WOW! och ger Ozzy en high-five. Fast vi vet ju alla att Ozzy bara är sarkastisk.

Lundan top tre framsteg.

1. Upptäckten av adressfältet
2. Upptäckten av att man kan spara favoriter
3. Användarförståelse av sökmotorer

Jens sa...

Bloggare jobs! Nils mailadress tack! Kanske kan du MAILA den till mig.

Anonym sa...

Jens, eller någon hur gör man när man vill länka till något från ett inlägg?
Hoppas ni förstår problematiken. Skulle jag lära mig detta skulle det lätt komma överst på listan Lundan top tre.
Förstå också vilken lycka det skulle innebära för mig Och ozzy slipper vara sarkastisk-puss på ER!