tisdag, september 19, 2006

Idag var det jobbigt att ta sig till jobbet. När jag kom till tunnelbanan stod det att nästa skulle gå om 19 minuter. Sedan stod det plötsligt att det var 22 minuter tills tunnelbanan skulle gå. Sådär blir det ibland med SL, minuter bara liksom förökar sig framför ögonen på en. Jag gick till tåget. Tåget var 5 minuter försenat och sedan rullade det jättelångsamt mellan Karlberg och T-centralen. Väl där stod vi stilla pga signalfel rätt länge innan tåget fortsatte mot Årstadal eller vad den nya stationen heter. Sedan tog jag fjuttbanan till globen. Efter 55 minuters resa var jag framme.

På jobbet så testade jag en ny grej för att få dagen att gå samtidigt som man verkar arbeta. Man tar en hög med papper från olika möten och lägger dom framför sig. Sedan tittar man noga på vart och ett och lägger dem i olika högar efter att ha funderat en stund för varje papper. När alla papper är slut så lägger man dem i samma hög igen och börjar om. Detta gjorde jag 4 ggr, sedan var det fikarast.

På eftermiddagen så var jag på möte. Mötet leddes av den söta konsulten som jag berättade om tidigare. Jag bestämde mig för att delta lite i mötet idag för att verka smart inför tjejen. Jag har nu lärt mig att man inte skall delta i möten utan bara titta i taket. Om man tittar i taket och verkar frånvarande kanske alla tycker man är dum i huvudet, men om man deltar i mötet och pratar och är engagerad så får man massor med uppgifter som man inte vet hur man skall lösa. Nu har jag alltså fått två uppgifter som jag måste klara tills nästa tisdag. Det känns verkligen cepejobbigt.

Dagens Lunch - Fläsk och raggmunk och sylt. 3 Aztekor av 5.

Dagens F-nyllen - Alla på SL.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vafan raggmunk med fläsk (!!!)
Byggarmat för en datakille. Jaja, du bygger ju papperhögar, kräver mycket energi.

FFF FFF FFF FFF FFF FFF FFF FFF FFF

Anonym sa...

I FFF får man va med oavsett vilket lag man håller på, där håller man det åt sidan, det spelar ingen roll att man vunnit derbyn 2 ggr som nykomling och toppar serien 9 p före ärkerivalen, sånt lägger man åt sidan. I FFF håller man ihop.

Jobs sa...

Exakt, i FFF är man ödmjuk i med- och motgång. Den som drygar sig och har sig när ens lag går bra får en fet smäll nästa gång den ligger i bänkpressen och är totalt slut.