söndag, september 03, 2006

Idag har varit en mycket frusterande dag. Jag har spenderat den mesta tiden med att spela PES - Pro Evolution Soccer, och jag kan meddela att det spelet är riktigt riktigt dåligt. Jag försöker spela en anfallsglad och trevlig fotboll, med mycket mål, men hela tiden vinner datorn. På tur och grisfotboll. De ställer upp med värsta köttmuren i försvaret och står och tjongar matchen igenom, och rätt vad det är så har de fumlat in en boll och vinner med 1-0. Jag har försökt allt, spela med bra lag, spela med dåliga, spela längs kanterna, i mitten, gå på inlägg och kontringar, men ingenting fungerar. Jag hatar spelet och jag hatar de som gjort det. I en match blev jag så arg så jag gjorde 5 självmål innan jag stängde av datorn i raseri. Där fick dom.

Är det inte meningen att det skall vara kul att spela PES? Varför har då skaparen av spelet gjort det så jävla dåligt? Varför har han bestämt att alla lag skall spela defensiv tråkfotboll och varför skall det vara omöjligt att göra mål?

Det skulle inte förvåna mig om Bin Laden låg bakom skiten, i ett försök att få västvärlden att begå kollektivt självmord, och inte är det långt ifrån när datorns fula små spelare pangar in ett mål på övertid.

Dessutom bestämde jag mig för att tidredovisa idag. Totalt var det fyra veckor som jag låg efter, jag var tvungen att sitta där och fundera på vilka projekt jag skulle belasta med min tid. Första dagen går bra, då känns det trovärdigt. Efter ett tag blir det mer och mer av ett skämt. Jag bara kryssar i olika projekt, sätter upp någon timme här, någon timme där. Fyra veckor blir väldigt lång tid när man skall redovisa varje timme och är medveten om att man latat sig mest hela tiden. Det finns ingen tidkod för att stirra in i väggen. Det finns ingen tidkod för att surfa på svenskafans. Det finns ingen tidkod för att dricka kaffe, sitta och prata eller sitta tyst i en timme på toaletten för att få tiden att gå.

Det blir skoj att gå till jobbet imorrn efter en sådan här helvetessöndag. Man känner sig utvilad och i harmoni liksom.


Nu skall jag trösta mig med en Azteka.

DAGENS F-NYLLE - Pro Evolution Soccer.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart med helgbloggar!

Hoppas vi får veta vad Aztekan fått för betyg imorgon.

Som ett gammalt talesätt i solna:
Kan man inte spelet ska man spelet inte spela.

Dyxelogisk sa...

du gillar inte ditt jobb va?

Jens sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Jens sa...

Konspirationsteorin är felaktig. Visserligen testade antivästvärldsmuslimer ett liknande angrepp när dom i fårakläder lanserade spelet Dungeon Master i början på 90-talet och lade in en herrans massa buggar på de sista nivåerna. Men idén, trots sin fulländning, resulterade endast i att ett fåtal amerikanska ungdomar fick frispel och sköt ner sina kamrater innan dom själva tog livet av sig.

Jag känner att pata är inne på rätt spår. När vi var ute å lirade boll på sommarloven satt bloggaren inne nån mörk vrå och kastade tjugosidiga tärningar för att hans dvärg eller alv skulle öka sina olika färdighetsnivåer. Sånt sätter sina spår. Slutsats - kan man inte spelet ska man inte spelet spela.

"/...en anfallsglad och trevlig fotboll.../" Hör på den! Försöker bloggaren skapa en myt om sitt spel i likhet med bajarnas klacksparkar och sambafotboll?

Jobs sa...

Idag har jag spelat två matcher och vann båda. 4-2 och 1-0.

IN YOUR FACE!!!!

Anonym sa...

Helt underbart inlägg, sitter här på kontoret och skrattar. Håller med dig helt att man inte har någon tidskod för att sitta en timma på toaletten!