fredag, september 29, 2006

Idag är det fredag och fredagar är ganska sköna på mitt jobb. När man kommer på morgonen är runt varannan person borta. De "jobbar hemma" eller så vabbar de eller så kanske de är flexlediga, vad vet jag. De är iallafall inte på plats. Efter lunch försvinner 25% till så då är var fjärde person på jobbet och de andra pysslar med annat. Idag har det ju varit fint väder också så då är det ännu färre personer på jobbet.

För oss som är där så är det råskönt, speciellt eftersom nästan alla projektledare och chefer är borta, man kan göra lite vad man vill. Klockan 2 är det fredagsfika och då får man bullar och så får man sitta i lunchrummet i en timme och ha det mysigt. Ibland är det någon som fyller år eller som ska sluta, då har vi kalas vid fredagsfikat och sjunger ja-må-han-leva och äter tårta. Sen vid 4 så kan man gå hem, men man kan stämpla att man gick hem 1730, ingen som har nåt att säga till om är där ändå.

Min dag var lugn och skön. På förmiddagen gjorde jag ingenting och efter lunch så spelade jag och 3 andra Unreal Tournament. Sen fikade vi lite och sen spelade vi igen och sen gick jag hem.

En annan rolig sak är att det är Ramadan* denna månad. Då är muslimerna på jobbet lite tröttare än vanligt och så blir de smalare också. Det är roligt att gå runt och reta dem och fråga om de inte tycker om bullar och kaffe när de sitter vid fikat och varken äter eller dricker.

Dagens lunch - Biffstek med pommes och bearnease - Ingen Ramadan för mig. 4 Aztekor av 5. Gott!!!

Dagens F-nylle - Janis Joplin.

*Om du vill lära dig lite om hur dina muslimska bröder och systrar firar Ramadan, klicka här.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hur i helvete kan gudomliga Janis bli dagens f-nylle?
Vi var ute några stycken från jobbet i fredags & framåt småtimmarna blev vi fyllhungriga och begav oss till Mcdonald´s vid sveavägen. Min kompis Dan som är blond & blåögd beställer först. Han tar sin jättestora påse och sätter sig utanför på trottoarkanten och käkar. Väl därute upptäcker Dan att han inte är ensam utan där sitter det radvis med mussar och glufsar i massor.Varpå en av den frågar om Dan också bunkrar upp inför ramadan. Humor!

Dyxelogisk sa...

den va inte rolig alls ditt fitt nylle

Jobs sa...

Oj, här var det heta känslor.